پتانسیل استارتاپ ها برای انقلابی بزرگ در حوزه اشتغال و اقتصاد کشور

پتانسیل استارتاپ ها برای انقلابی بزرگ در حوزه اشتغال و اقتصاد کشور

محمد صادق بیجندی (رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی) ضمن اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌های استارتاپ‌ها است، گفت: اگر ایده‌ها و طرح‌ها در قالب استارتاپ‌ها به رشد و توسعه دست پیدا کنند، قادر خواهند بود انقلاب بزرگی در زمینه اشتغال و اقتصاد کشور به وجود آورند.

به گزارش اکوسیستم، بیجندی در مراسم اختتامیه استارتاپ صفاتک، ضمن اشاره به اینکه برگزاری این استارتاپ برای نخستین بار در شهر تبریز، فرصتی برای ترویج کارآفرینی در زمینه صنایع خلاق و فرهنگی را به وجود آورد، بیان کرد: این رویداد توسط سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و سازمان تجاری سازی فناوران و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور همزمان با پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی برگزار شد و می‌تواند نتایج مثبتی را در راستای کارآفرینی داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزار شدن رویداد استارتاپ صفاتک با هدف ترویج کارآفرینی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی در فضای جدید، این فرصت را برای دانشجویان مهیا کرد که ظرف 54 ساعت بطور گروهی به طرح‌ها و ایده‌های خود بپردازند. البته دانشجویان پس از به پایان رسیدن این رویداد نیز باید ارتباط خود را با تیم‌شان حفظ کنند.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان کشور با بیان اینکه وجود تنوع افکار و دیدگاه‌ها در هر زمینه‌ای می‌تواند باعث پیشرفت و رشد شود، اظهار داشت: ارائه پیشنهادهای متنوع توسط افراد، عامل اصلی در موفقیت استارتاپ‌ها است. با در نظر گرفتن این نکته که خلاقیت و نوآوری جزء ویژگی‌های اصلی استارتاپ‌ها هستند، چنانچه ایده‌ها در این کسب و کارهای نوپا به مرحله رشد برسند، قادر خواهند بود انقلاب بزرگی را در حوزه اشتغال و اقتصاد کشور به وجود آورند. باور دارم ایده‌هایی به مرحله موفقیت و اجرایی شدن می‌رسند که دارای تیم‌های موفق و منسجمی هستند، به گونه‌ای که فقط به مرحله ایده ختم نشوند.

وی با ذکر این نکته که تبریز فرصت‌ها و ایده‌های زیادی برای ارائه در استارتاپ‌ها دارد، گفت: تبریز دارای 800 خانه تاریخی است که فرصتی بزرگ برای ایجاد اشتغال و درآمد هستند و ما باید ایده‌های خود را به سوی فرهنگ منطقه سوق دهیم و با بومی سازی از آنها در این راستا استفاده کنیم.

بیجندی با تاکید بر اینکه در حوزه استارتاپ‌ها مشتری مداری و راهکار اتصال به بازار موضوع حائز اهمیتی است، گفت: استارتاپ‌ها باید با دوراندیشی آینده بازار کشور را به خوبی پیش بینی کنند تا بتوانند نتایج خوبی را به دست آورند.

وی با اعلام این موضوع که سازمان تجاری سازی فناوران و اشتغال کشور از همه ایده پردازان در زمینه صنایع خلاق و فرهنگی حمایت می‌کنند، اظهار داشت: این سازمان برای حمایت از ایده پردازان به مدت شش یا سه ماه، مکان، اینترنت، مشاوره حقوقی و مشاوره بازرگانی را در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

    نظرات