تفاهم نامه همكاري بين معاونت علمی ، بانك ملي و دانشگاه شريف

تفاهم نامه همكاري بين معاونت علمی ، بانك ملي و دانشگاه شريف

با حمایت ستاد فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی، دو تفاهم نامه ی همکاری میان معاونت علمی رییس جمهور٬‌بانک ملی و دانشگاه شریف به امضا رسید.

به گزارش اکوسیستم٬ با حضور دکتر سورنا ستاری و دکتر مهدی فقیهی٬ علاوه بر تفاهم نامه هاي همكاري، تأسيس و توسعه مركز شتابدهي و نوآوري٬ استفاده از فناوري ذخيره و پردازش داده نیز ميان ستاد توسعه اطلاعات ارتباطات و فضاي مجازي، بانك ملي و دانشگاه صنعتي شريف امضاء شد.

توسعه مرکز شتابدهی و نوآوری

‎در جریان تفاهم‌نامه همکاری با عنوان تأسیس و توسعه مرکز شتابدهی و نوآوری، ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی به‌عنوان طرف اول این تفاهم‌نامه،  وظیفه حمایت فنی  از تأسیس و راه‌ اندازی این مرکز و انجام اقدامات لازم یرای سرعت بخشیدن به کسب مجوزها را دارد و با  فراهم‌ سازی و تأمین منابع اطلاعاتی و همچنین  کمک‌های مالی به حمایت از تجاری‌سازی و بازاریابی برای فعالیت استارتاپ های تحت پوشش در این مرکز می‌پردازد.

‎بانک ملی ایران به‌عنوان طرف دوم این تفاهم‌نامه وظیفه حمایت‌های فنی و مالی را از تأسیس و راه‌اندازی مرکز شتابدهی و همچنین فضا برای استقرار این مرکز را فراهم کند و با در نظر گرفتن  توان شرکت‌ها  و دانش محصولات تولیدشده در این مرکز آن‌ها را در بانک ملی به کار گیرد ٬ درنهایت  با ارائه گزارشات منظم توسعه و پیشرفت در حوزه استارتاپی فراهم کند.

‎ درنهایت دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان طرف سوم این قرارداد وظیفه دارد که با ارائه گزارشات کامل از پیشرفت در این جریان علمی و نظارت بر طرح‌های ارائه‌شده در مرکز شتابدهی به برگزاری رویدادهای کارآفرینی مرتبط با همکاری ستاد فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی بپردازد.

تفاهم‌نامه همکاری درزمینه به‌کارگیری فناوری " ذخیره و پردازش داده با عملکرد بالا  "

‎دومین تفاهم‌نامه نیز در راستای به‌کارگیری  فناوری بومی "ذخیره و پردازش داده با عملکرد بالا " میان بانک ملی ایران، دانشگاه صنعتی شریف و همچنین ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی انجام شد.

 بانک ملی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک دولتی در کشور با به‌کارگیری فناوری بومی می تواند بستر و نمونه مناسبی برای توسعه بازار فراهم کند.

‎بر اساس این تفاهم‌نامه  استفاده  از ذخیره‌ساز داده در بانک ملی آغاز شد و اولین خرید مربوطه صورت گرفت.این فناوری بومی باهدف بازار سازی ، توسط پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف، با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی توسعه پیدا کرده است.

    نظرات