مشکلات اوبر با قوانین کشورها

مشکلات اوبر با قوانین کشورها

اوبر یکی از شرکت های خدمات حمل و نقل درون شهری است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی خدمات ارائه می دهد. از آنجایی که وسعت شهرها و کشورهایی که این شرکت در آن ها فعالیت انجام می دهد بسیار زیاد است و هر کدام دارای قوانین و مقررات خاص خود هستند، از این رو این شرکت برای خدمت رسانی در این کشورها مجبور به رعایت قوانین هر کشور است که این خود باعث بروز چالش هایی برای این شرکت شده است.

به گزارش اکوسیستم، از آنجایی که کشورها و شهرهایی که اوبر در آن ها مشغول به سرویس دهی و ارائه خدمات است از اروپا و آسیا گرفته تا آمریکای شمالی گسترده شده است، بنابراین یکی از بزرگ ترین چالش هایی که این شرکت با آن برای خدمات رسانی بهتر و بهینه مواجه است، فعالیت بر اساس قوانین و مقررات داخلی در هر کشور است.

اوبر بیشتر از اینکه به عنوان یک تاکسی آنلاین شناخته شود، در میان کاربران به عنوان یک پلت فرم برقراری ارتباط شناخته می شود و از این رو یکی از چالش های بزرگ این شرکت برای فعالیت در نقاط مختلف کره زمینف تبعیت از قوانین و مقررات محلی است. حتی در برخی از موارد این قوانین و مقررات محلی به رانندگان اجازه داده است که بر ضد قوانین داخلی شرکت دست به تظاهرات بزنند. این اعتراضات رد برخی از موارد منجر به توقف فعالیت های اوبر در آن نقطه و یا آن کشور شده است.

یکی از این اعتراض ها ماه گذشته در لندن اتفاق افتاد که منجر به لغو مجوز فعالیت اوبر در شهر لندن شد. در برخی از شهرهای کشورهای مختلف که اوبر در آن ها فعالیت دارد، رعایت قوانین و مقررات محلی توسط شرکت اوبر منجر به ایجاد تضاد میان قوانین و مقررات داخل شرکت و قوانین و مقررات محلی شده است و این تضاد منجر به لغو فعالیت های اوبر در آن مناطق برای یک دوره محدود و یا همیشه شده است.

مثلا در شهر آستین در ایلت تگزاس آمریکا، اوبر فعالیت خود را در ماه می سال 2016 میلادی به حالت تعلیق در آورد. زیرا در آن زمان قوانین و مقرراتی برای استفاده از تاکسی های آن لاین در تگزاس برقرار شد که با قوانین و مقررات داخلی شرکت اوبر در تضاد بود و از این رو فعالیت این شرکت در آستین لغو کردید.

یا در کشور بلغارستان، در سال 20165 میلادی از سوی کارکنان شرکت تاکسیرانی صوفیا بر علیه اوبر و فعالیت های آن در بلغارستان اعتراض های گسترده ای صورت گرفت که باعث شد اوبر فعالیت خود را در این کشور منحل نماید.

کشورها و شهرهای زیادی وجود دارند که اوبر فعالیت خود را در آن ها به دلیل اعتراضات گسترده کارکنان شرکت های تاکسیرانی منحل کرده است.

    نظرات