رویداد توان تک در راستای فرهنگ سازی اشتغال توان یابان برگزار می شود

رویداد توان تک در راستای فرهنگ سازی اشتغال توان یابان برگزار می شود

جشنواره توان تک، با هدف فرهنگ سازی اشتغال توان یابان و فراهم آوردن بستری موثر برای ارتباط میان استارتاپ‌ها و توان یابان از تاریخ 21 آذر آغاز می‌شود و تا 24 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش اکوسیستم، نفوذ فناوری اطلاعات در تمام جوانب زندگی بشر، علاوه بر اینکه توانست خدمات بهتری را برای جوامع ارائه کند، الگوی اشتغال را نیز تغییر داد. به لطف فناوری اطلاعات الگوی اشتغال از کارگران بدنی به کارگران دانشی تغییر کرد و با توجه به اینکه 11 درصد از جمعیت کشورمان را افراد توان یاب تشکیل می‌دهند، می‌توان از این فرصت به وجود آمده برای اشتغال آنان استفاده کرد.

تجربیات چند استارتاپ ایرانی در زمینه همکاری با افراد توان یاب، نشان می‌دهد که داشتن معلولیت جسمی، تاثیری در کارآیی ذهنی و بازدهی کاری توان یابان دارای مهارت در حوزه فناوری اطلاعات ندارد. در حقیقت مشکل این افراد، فقدان فرصت برای حضور در جامعه بوده است نه ناتوانی در ارائه کردن توانمندی‌های خود.

یکی از اهدافی که رویداد توان تک به دنبال آن است، آموزش به توان یابان و خانواده‌های آنها و  فرهنگ سازی در بین کارفرمایان است. برگزاری این رویداد با حضور استارتاپ‌ها سبب می‌گردد، تا از یک‌سو این کسب و کارها توانایی‌ها و مهارت‌های توان یابان را بشناسند و سوی دیگر توان یابان نیز با فرصت‌های شغلی و فضای کاری استارتاپ‌ها ارتباط موثری برقرار کنند.

به دلیل انعطاف پذیری زیاد استارتاپ‌ها برای جذب توان یابان، پیش بینی می‌شود که رویداد توان تک، فرصت‌های شغلی قابل توجهی را برای این افراد فراهم کند.

یکی از بخش‌های اصلی این رویداد، شامل نمایشگاه است. در این نمایشگاه، استارتاپ‌ها و کسب وکارهایی که در حال حاضر با توان یابان همکاری دارند یا تمایل به استخدام این افراد دارند، حضور خواهند داشت. علاوه بر این استارتاپ‌هایی که به دست توان یاب‌ها راه‌اندازی شده‌اند، نیز به ارائه خدمات و محصولات خود می‌پردازند.

در راستای افزایش مهارت‌های توان یابان، کارگاه‌های آموزشی تخصصی متعددی نیز برای توانمند سازی و آشنا کردن آنها با الزامات اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعاتی از قبیل برنامه نویسی، مهارت‌های راه‌اندازی کسب وکار، تولید محتوا، بازاریابی دیجیتالی و مذاکرات استخدام در این رویداد چهار روزه برگزار خواهند شد.

در بخش ارائه نیز، استارتاپ‌هایی که توسط توان یابان راه اندازی شده‌اند با استارتاپ‌هایی که خدماتی برای توان‌یاب‌ها ارائه می‌کنند یا ایده‌هایی برای ارائه خدمات به این افراد دارند به رقابت می‌پردازند. به استارتاپ برنده علاوه بر تندیس توان تک، جوایز نقدی ویژه‌ای نیز اهدا خواهد شد.

    نظرات