شرکت های دانش بنیان در اماکن مسکونی مستقر می شوند

سید محمد صاحبکار (رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان)، اعلام کرد: در راستای دست یافتن به چشم انداز شهر دانش بنیان؛ با همکاری شهرداری تهران استقرا شرکت‌های دانش بنیان در اماکن مسکونی امکان پذیر شد.

به گزارش اکوسیستم، صاحبکار گفت: بر پایه تفاهم نامه معاونت علمی ریاست جمهوری با شهرداری تهران، شرکت‌های دانش بنیانی که در تهران فعالیت دارند، در صورت دارا بودن شرایط مورد نیاز می‌توانند دفتر خود را در اماکن مسکونی مجاز راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: در همین رابطه بالغ بر 100 درخواست توسط دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان دریافت گردید که به شهرداری تهران نیز ارسال شده است.

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان اظهار داشت: مجوز استقرار شرکت‌های دانش بنیان در اماکن مسکونی، به معنی تغییر کاربری این اماکن نیست و صرفا این شرکت‌ها می‌توانند در اماکن مسکونی به فعالیت بپردازند.

وی در مورد شرایط استفاده از این تسهیلات تشریح کرد: شرکت‌های متقاضی، هنگامی که با اخطار رسمی از سوی شهرداری تهران روبر می‌شوند، می‌توانند درخواست خود را به منظور استفاده از این مزایا به دبیرخانه کارگروه ارائه دهند؛ در غیر این صورت احتیاجی به طی مسیر فوق نخواهد بود.

صاحبکار بیان کرد: استقرار شرکت‌های دانش بنیان تنها در کاربری مسکونی واقع در پهنه‌های کار و فعالیت و مختلط (پهنه های M و S) که شاکی خصوصی یا آراء کمیسیون‌های ماده صد نباشد (مشابه دفاتر مهندسی)، مجاز است. البته ملک مورد نظر باید دارای پایان کار باشد.

وی افزود: بعد از بررسی پرونده شرکت‌های متقاضی و تائید اولیه آن، اطلاعات مکانی ملک مورد نظر به شهرداری منطقه مربوطه ارسال خواهد شد و ارزیابی نهایی انجام می‌شود.

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان از همکاری خوب شهرداری تهران تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این مسیر با کمک ویژه محمدعلی نجفی، شهردار تهران ادامه پیدا کند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری خاطر نشان کرد: با شهرداران سایر کلان‌شهرها نیز مکاتباتی را در ارتباط با اجرای این طرح انجام داده‌ایم و امیدواریم که با مساعدت شهرداری‌های ذیربط، شرکت‌های دانش بنیان در کل کشور بتوانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

    نظرات