شرکت اپل مالک یک استارتاپ واقعیت افزوده کانادایی شد

شرکت اپل استارتاپ کانادایی وروانا را با قیمت 30 میلیون دلار خرید؛ این استارتاپ در زمینه تولید هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعالیت دارد.

به گزارش اکوسیستم، وروانا از سال 2005 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. 12 نفر از کارمندان این استارتاپ از جمله برتراند نپویو از هفته‌ها قبل با بخش واقعیت افزوده اپل همکاری داشته‌اند.

محصول اصلی استارتاپ وروانا هدستی به نام توتم است، که مسئولان این استارتاپ ادعا می‌کنند علاوه بر واقعیت مجازی، از قابلیت پوشش تصاویر واقعیت افزوده با کیفیت بالا و دامنه گسترده نیز برخوردار است. این موضوع سبب برتری توتم در برابر رقبای خود از جمله هولو لنز مایکروسافت که تصاویری مات با زاویه دید محدود را ارائه می‌کنند، شده است.

هدست توتم

البته این هدست هنوز در مراحل توسعه است؛ اما در صورتی که واقعا دارای قابلیت‌های مذکور باشد گام بزرگی در راستای دستیابی اپل به هدف بعدی خود یعنی توسعه ابزارهای واقعیت افزوده خواهد بود.

لازم به ذکر است که شرکت‌های بزرگی از قبیل مایکروسافت و فیسبوک تاکید کرده‌اند که تکنولوژی واقعیت افزوده کاربردهای گسترده‌ای دارد و می‌تواند جایگزین دستگاه‌های مبتنی بر نمایشگر از جمله موبایل‌های هوشمند شود.

    نظرات