همکاری ایران و تایلند در زمینه‌ امنیت سایبری و استارتاپ‌ها

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر اقتصاد، دیجیتال و جامعه تایلند، زمینه‌های IT، امنیت سایبری و استارتاپ‌ها را برای همکاری ایران و تایلند مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش اکوسیستم، واعظی در دیداری که با پیچت دورونگ کاوروج وزیر اقتصاد، دیجیتال و جامعه تایلند داشت با اشاره به قدمت ۴۰۰ ساله روابط ایران و تایلند، بیان کرد: در سفر به تایلند مذاکراتی صورت گرفت و بر اساس آن سندی نیز تهیه شد که با حضور مقامات بلند پایه دو کشور امضا گردید.

وی با ذکر این نکته که در ایران و تایلند صنعت IT گسترش یافته است، گفت: آمادگی آن را داریم که در زمینه امنیت سایبری، حوزه نرم افزار و سخت افزار و IT با کشور تایلند همکاری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پژوهش به عنوان یکی دیگر از زمینه‌های همکاری با تایلند یاد کرد و گفت: وزارت ارتباطات در این زمینه دارای پژوهشگاه بزرگی است، به علاوه دانشگاه‌های معتبری نیز در کشور وجود دارد.

وی استارتاپ‌ها را زمینه دیگری برای همکاری ایران و تایلند دانست و افزود: ایران در زمینه کسب و کارهای الکترونیکی در سال گذشته توانسته ۱۰۰  هزار شغل ایجاد کند و اکنون آمادگی همکاری و تبادل تجربیات در این عرصه با کشور تایلند را داریم.

واعظی، همکاری در زمینه پست را به علت قدمت دو کشور در این حوزه مساعد ارزیابی کرده و گفت: برای همکاری‌های پستی دو کشور سند مجزایی تهیه شود.

وی حوزه تجارت، صنعت و انرژی را از سایر زمینه‌های همکاری بین دو کشور بیان کرد و اظهار داشت: ایران در آینده ۲۰۰ میلیارد دلار در نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه گذاری خواهد کرد و در این زمینه نیز قراردادی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار با شرکت توتال منعقد شده است. وی در ادامه افزود: در این زمینه مذاکرات خوبی با چینی‌ها و بعضی از کشورهای اروپایی، کره جنوبی، روسیه و نیز آمریکا داشته‌ایم و کشور تایلند نیز این فرصت را دارد که بتواند در این زمینه نیز با ایران همکاری کند.

دکتر واعظی در پایان دیدار با  وزیر اقتصاد، دیجیتال و جامعه تایلند، به نمایندگی از طرف رئیس جمهور ایران از نخست وزیر تایلند برای حضور در ایران دعوت کرد.

    نظرات