راهکارهای توسعه برنامه دیجیتال مارکتینگ

راهکارهای توسعه برنامه دیجیتال مارکتینگ

برای بعضی از کسب و کارها مانند فروشگاه‌های آنلاین، داشتن یک وب‌سایت خوب و کاربردی اهمیت زیادی دارد، در این میان چالش اصلی جذب بازدید کننده است و این مهم با تدوین یک برنامه دیجیتال مارکتینگ دست یافتنی خواهد بود.

اکوسیستم - نکات مهمی در مورد بازاریابی آنلاین وجود دارد که هر مدیر کسب و کاری باید از آنها اطلاع داشته باشد؛ اما در ابتدا نگاهی به تفاوت روش‌های دیجیتال مارکتینگ و سایر متدهای سنتی بیندازیم.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی

یک فروشگاه برای جذب مشتری باید فاکتورهایی مانند موقعیت مکانی، طراحی داخلی و خارجی، نحوه فروش و روابط عمومی و... را مدنظر قرار دهد، اما در فروشگاه‌های آنلاین موضوع فرق می‌کند؛ در کسب و کارهای آنلاین شما می‌خواهید محصولات و خدمات شما به راحتی در نتایج جستجو مشاهده شود و اگر وب‌سایت شما در نتایج جستجو کلمات کلیدی در رتبه بالایی قرار نداشته باشد، بسیاری از مخاطبین و مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

در ادامه شش نکته مهم در تدوین برنامه دیجیتال مارکتینگ مطرح می‌شود که مدیران مشاغل و بازاریاب‌ها باید به آن توجه کنند.

۱ـ نیاز گروه هدف را تعیین کنید

این اولین و حائز اهمیت‌ترین مرحله در تدوین برنامه دیجیتال مارکتینگ است. شما باید از علایق، سلیقه‌ها، نیازها و کلمات کلیدی که مشتریان در جست وجوی گوگل استفاده می کنند، مطلع باشید. به این ترتیب شما می‌توانید برنامه خود را مستقیما برای افرادی تدوین کنید که تمایل به خرید، عضویت یا تماس با کسب و کار شما دارند.

در این راستا ابزارها و منابع آنلاین بسیاری وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا برنامه دیجیتال مارکتینگ خود را ارتقا دهید. توسط این ابزارها می‌توانید کلمات کلیدی که بیشترین میزان جست وجو را دارند مشخص کنید.

۲ـ مشتریان کسب و کار شما کجا هستند؟

از آنجا که اکثر مردم جامعه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بنابراین هر کسب و کاری نیاز دارد تا در رسانه‌های اجتماعی مختلف حضور داشته باشید، اما اطلاع از نقاط ضعف و قوت هر یک از این رسانه‌ها باعث خواهد شد که بهترین پلتفرم را انتخاب کنید؛ بطور مثال اگر قصد دارید فروشگاه آنلاینی در زمینه فروش پوشاک داشته باشید، رسانه‌هایی که روی تصاویر متمرکز هستند مانند اینستاگرام یا پینترست مناسب‌تر خواهد بود.

۳ـ پایگاهی از مشتریان وفادار بسازید

هر بازدید کننده‌ای که از وب‌سایت شما دیدن می‌کند، می‌تواند به یک مشتری وفادار تبدیل شود. با اضافه کردن این افراد به لیست ایمیل‌های خود، می‌توانید آنها را از محصولات جدید، پروموشن‌ها و اخبار کسب و کار مطلع کنید. تهیه کردن بانک‌های اطلاعاتی از مخاطبین، جایگاهی مناسب برای تبدیل آنها به مشتریان وفادار دارد و روشی ساده در جهت افزایش اعتماد آنها به کالا و خدمات شما است.

۴ـ محتوای با کیفیت تهیه کنید

داشتن یک وب سایت کافی نیست، شما باید محتوای مناسب و با کیفیتی برای مخاطبین خود تولید کنید. داشتن وبلاگ در وب‌سایت کسب و کارتان می‌تواند کمک زیادی در جذب مخاطب داشته باشد و ترافیک وب‌سایت را افزایش دهد؛ علاوه بر این تهیه محتوای مناسب موجب بهینه سازی وب‌سایت در موتور های جست وجوگر نیز می‌شود.

۵ـ با یک تیم حرفه‌ای همکاری داشته باشید

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشند، اما برای بهره‌مندی از تمام مزایای آنها باید با یک تیم حرفه‌ای همکاری داشته باشید.

یک تیم حرفه‌ای به شما در تدوین و اجرای برنامه دیجیتال مارکتینگ کمک خواهد کرد، البته آشنایی شما با استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در اجرای بهتر این برنامه موثر باشد.

۶ـ برنامه‌های اجرایی را آنالیز کنید

بزرگ‌ترین مزیتی که دیجیتال مارکتینگ دارد، امکان تجربه و تحلیل برنامه‌ها است تا با مانیتورینگ و آنالیز برنامه‌های اجرایی، میزان اثرگذاری آنها را ارتقا بخشید. در این راستا ابزارهای آنلاین امکانات زیادی را برای شما فراهم می‌کنند، بطور مثال می‌توانید مدت زمان حضور بازدید کنندگان در وب‌سایت را مشاهده یا تعداد خرید‌های آنلاین را محاسبه کنید.

به کمک اطلاعات به دست آورده‌اید، می‌توانید ارتباط بهتری با مخاطبین در فضای آنلاین داشته باشید و در تجربه کاربری مناسبی برای آنها به وجود آورید.

    نظرات