اکسنچر به دنبال توسعه سامانه محاسبات کوانتومی است

اکسنچر به دنبال توسعه سامانه محاسبات کوانتومی است

شرکت اکسنچر، شرکتی چند ملیتی در زمینه خدمات حرفه‌ای، به تازگی در استارتاپ وان کیوبیت (1QBit) سرمایه گذاری کرده است، هدف از این سرمایه گذاری توسعه سامانه محاسبات کوانتومی این استارتاپ برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان می‌باشد.

 به گزارش اکوسیستم، اکسنچر بخشی از سهام وان کیوبیت را به ارزش 45 میلیون دلار خریداری کرد. 1Qbit یک استارتاپ تازه تاسیس کانادایی است که در شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد. این استارتاپ در حال حاضر از یک تیم تحقیقاتی با بیش از 50 محقق و توسعه دهنده نرم‌افزار برخوردار است که روی الگوریتم‌های یادگیری ماشین و نرم‌افزارهای محاسبات کوانتومی کار می‌کنند.

مسئولان این استارتاپ ادعا کرده‌اند که در حال فعالیت روی مسائل پیچیده محاسباتی مشتریان مختلفی در سراسر جهان هستند که در زمینه‌هایی از جمله نظیر انرژی، علوم زیستی و مالی فعالیت دارند.

شرکت اکسنچر نیز اظهار داشت که با این سرمایه گذاری به این کسب و کار نوپا کمک کرده است که بتواند فعالیت‌های خود در بخش آنالیز محاسبات کوانتومی را توسعه دهد.

این دو شرکت اوایل سال 2017 میلادی همکاری خود را با کمپانی بیوژن آغاز کردند، هدف از این همکاری تحقیق روی توسعه مقایسه مولکولی با استفاده از کامپیوتر کوانتومی است. همچنین این همکاری مشترک به شرکت بیوژن کمک می‌کند تا بتواند به فعالیت‌های خود در حوزه کشف و توسعه دارو سرعت ببخشید، داروهایی که برای بیماری‌های عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون و MS مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، اکسنچر اقدام به پر کردن فایل مربوط به ثبت پتنت در زمینه کاربرد محاسبات کوانتومی کرد؛ در این پتنت روش‌های بهینه سازی مسیر پرواز سامانه‌های پروازی بدون سرنشین، قید شده است.

نارندرا مولانی (یکی از مسئولین شرکت اکسنچر) می‌گوید: محاسبات کوانتومی برای سرعت بخشیدن به آنالیز و ایجاد هوش جدید نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کند. ما پتانسیل‌های بالایی را برای استفاده از پلت فورم وان کیوبیت در سامانه‌های مشتریان خود متصور هستیم. با کمک این فناوری می‌توان فرصت‌های کسب و کار زیادی زیادی را به وجود آورد.

    نظرات