بانک مرکزی فرانسه: ارزش بیت کوین واقعی نیست

بانک مرکزی فرانسه: ارزش بیت کوین واقعی نیست

فرانسیس ویلروی دگالا (مدیر بانک مرکزی فرانسه)، در مورد سرمایه گذاری در بیت کوین هشدار داد و گفت: ارزش این ارز رمزپایه واقعی نیست.

به گزارش اکوسیستم، به تازگی بازار ارز دیجیتال بیت کوین بسیار داغ شده است و همه جا خبرهایی از ارزش بالایی این ارز و سرمایه گذاری در آن می‌شنویم.

با داغ شدن بازار بیت کوین، بعضی از دولت‌ها به شهروندان خود در مورد سرمایه گذاری در این ارز رمزپایه هشدار دادند و اخطار کردند که ارزش بیت کوین حبابی است.

مدیر بانک فرانسه در کنفرانسی که در شهر پکن برگزار شد، گفت: قیمت بیت کوین حقیقی نیست و ارزش آن به دلیل رشد ناگهانی تقاضا برای خرید، افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ارز رمزپایه در هیچ کجا ثبت نشده است، بنابراین ارزش واقعی ندارد. به همین دلیل افرادی که قصد سرمایه گذاری در بیت کوین را دارند، باید تمام خطرات و ریسک‌های آن را بپذیرند و با مسئولیت خود اقدام به سرمایه گذاری کنند؛ زیرا در صورت بروز مشکل، دولت فرانسه هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

بیت کوین در سال جاری میلادی، بعد از افزایش تقاضاهایی که برای استفاده از ارزهای رمزپایه سازمان دهی شده بودند و توسعه مصرف اصلی و مالی از این ارز، بالغ بر ۹۰۰ درصد افزایش قیمت داشت.

وی خاطر نشان کرد: بیت کوین یک ارز شناخته شده نیست و ارزش آن صرفا حبابی است. از آنجا که این ارز رمزپایه ارزش مالی و اقتصادی ندارد، احتمال دارد تا هر لحظه این حباب بترکد و ارزش آن به شدت سقوط کند.

طی چند سال اخیر، بیت کوین به ارزش بالایی دست پیدا کرده است، بطوریکه در آخرین مبادلات بازارجهانی قیمت 11 هزار دلار را برای خود ثبت کرد. البته پیش‌تر کارشناسان و تحلیلگران، پیش بینی کرده‌اند که تا پایان سال جاری میلادی قیمت بیت کوین از مرز 10 هزار دلار عبورد کند، ولی روند افزایشی ارزش این ارز رمزپایه سرعت بیشتری داشته است و در شرایطی که حدود یک ماه تا پایان سال 2017 میلادی زمان داریم، قیمت آن به 11 هزار دلار رسید.

    نظرات