7 اصل مشترک برای ایجاد گروه‌های موسیقی و استارتاپ‌ها

7 اصل مشترک برای ایجاد گروه‌های موسیقی و استارتاپ‌ها

شاید با خود بگویید گروه‌های موسیقی و استارتاپ‌ها هیچ وجه اشتراکی با یکدیگر ندارند؛ اما این مطلب نظر شما را تغییر خواهد داد! در ادامه به بیان هفت مورد از اصول مشترک برای ایجاد گروه‌های موسیقی و استارتاپ‌های موفق و کارآمد می‌پردازیم.

اکوسیستم- به نظر شما آیا بین ایجاد گروه‌های موسیقی و استارتاپ‌ها شباهت‌هایی وجود دارد یا نه؟ شاید در ابتدا تصور کنید که این دو هیچ ربطی به یکدیگر ندارند و هر یک از این دو زمینه اصول مختص به خود را دارد؛ اما ما در این مطلب خلاف این موضوع را ثابت خواهیم کرد. راه‌اندازی یک استارتاپ و ایجاد یک گروه موسیقی موفق کار دشواری است. افرادی که قصد انجام چنین کارهایی را دارند باید چندین شب متوالی بیدار بمانند یا برای مدت زیادی تفریح کردن را کنار بگذارنند و از خیلی از موارد دیگر نیز چشم‌پوشی کنند. در هر دو زمینه افراد می‌توانند با کمک خلاقیت خود به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند. در ادامه به بیان هفت مورد از اصول لازم مشترک برای راه‌اندازی یک استارتاپ موفق و  ایجاد یک گروه موسیقی موفق می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فهم و درک درست استعدادها

نخستین گام برای موفق شدن در این مسیر، دستیابی به شناختی درست از استعدادها است. برای ایجاد یک گروه موسیقی ابتدا باید مشخص شود که اعضای این گروه متناسب با مهارت‌های خود چه ساز‌هایی را می‌خواهند بنوازند. افرادی هم که قصد تشکیل یک استارتاپ را دارند، باید مهارت‌ها و استعدادهای خود را شناسایی کنند تا بتوانند با بهره‌گیری از آن‌ها همراه با خلاقیت، به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند. در ضمن علاوه بر استعدادهای خودتان، باید استعدادها و مهارت‌های سایر اعضای گروه را نیز شناسایی کنید تا بتوانید با تمام قدرت بالقوه خود پیشرفت کنید.

توجه به علایق

علاقه هم یکی از اصول مهمی است که در پیشرفت و موفقیت شما نقش مهمی دارد. بهتر است ابتدا بر اساس علاقه زمینه فعالیت خود را مشخص کنید و سپس برای کسب موفقیت در آن، به دنبال کسب مهارت‌های لازم باشید؛ به عنوان مثال اگر به دنبال راه‌اندازی استارت آپ در زمینه فناوری هستید، ابتدا باید مشخص کنید به کدام یک از شاخه‌های فناوری علاقه‌مند هستید. توجه به این امر نه تنها کارتان را راحت می‌کند، بلکه انگیزه و شور لازم برای ادامه کار را نیز ایجاد می‌کند.

دقت در انتخاب اعضای تیم کاری

تمام تلاش خود را بکنید تا بهترین‌ها را در گروه خود در کنار یکدیگر جمع کنید. البته منظور از این بهترین‌ها این نیست که در هر زمینه‌ای بهترین و مجرب‌ترین فردی را که می‌شناسید، انتخاب کنید، بلکه باید اعضای تیم را طوری انتخاب کنید که استعدادها و توانایی‌های هر یک از آن‌ها با مهارت‌های سایر اعضای تیم، کاملا مطابقت داشته باشد. چنانچه در یک زمینه دو فرد کاملا زبده و مجرب می‌شناسید، فردی را انتخاب کنید که با سایر اعضای تیم، مطابقت بهتری دارد.

تمرین کردن

تمرین و ممارست یکی از اصول کلیدی موفقیت یک گروه موسیقی و یک استارتاپ تازه‌کار است. تمرین‌ها باید به گونه‌ای باشند که هم مهارت‌های فردی افراد تقویت شوند و هم توانایی اعضا برای کارهای تیمی رشد کند. بهترین رویکرد برای دستیابی به این هدف این است که هم یک سری وظایف فردی به اعضا محول شود و از آن‌ها خواسته شود در انجام کارهای گروهی با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

مشارکت با افراد و سازمان‌های دیگر

یکی از اصول شایان‌توجه که می‌تواند مانند یک کاتالیزور برای کسب موفقیت عمل کند، مشارکت درست و سنجیده با افراد و سازمان‌های مختلف است. به عنوان مثال فردی که قصد راه‌اندازی استارتاپ فعال در زمینه فناوری را دارد، می‌تواند با مشارکت با شرکت‌های مطرح فناوری، عقد قراردادهای بزرگ و توسعه فعالیت خود، هم نگرش مردم و سازمان‌ها را نسبت به خود مثبت کند و هم در حوزه کاری خود پیشرفت زیادی کند.

شناسایی صحیح مخاطبان

این اصل هم در راه‌اندازی یک استارتاپ موفق و هم ایجاد یک گروه موسیقی محبوب، نقش بسیار مهمی دارد. همانطور که اعضای یک گروه موسیقی باید مخاطبان خود و سلایق و علایق آن‌ها را به درستی شناسایی کنند. افرادی که قصد راه‌اندازی یک استارتاپ را دارند، نیز باید در این زمینه موفق عمل کنند. این افراد برای دست‌یابی به این هدف مهم باید از اصول مختلف بازاریابی استفاده کنند، تمام اطلاعات لازم در مورد مشتریان بالقوه خود را به دست آورند و از طریق کمپین‌های بازاریابی با مخاطبان خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند. همچنین این افراد باید به تغییراتی که در تقاضای مشتریان صورت می‌گیرد، نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استفاده از تمام کانال و شیوه‌های موجود برای شناساندن و معرفی خود به دیگران

گروه‌های موسیقی تازه‌کار باید برای افزایش محبوبیت خود و معرفی خود به مخاطبان، از کانال‌های مختلفی مانند اینترنت و رسانه‌های جمعی مانند رادیو و تلویزیون استفاده کنند. استارت آپ‌ها هم برای کسب موفقیت در بازار رقابتی باید سعی کنند خود را با بهره‌گیری از روش‌های مختلف بازاریابی به دیگران معرفی کنند. بدون تردید شرکت‌های تازه‌کار سرمایه زیادی برای تبلیغات در اختیار ندارند؛ بنابراین باید از طریق روش‌های رایگان بازاریابی مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ در یوتیوب، خود را به دیگران معرفی کنند.

سخن آخر

تردیدی نیست که راه‌اندازی یک استارتاپ به اندازه ایجاد یک گروه موسیقی جذاب و جالب نیست؛ اما اصول مشترکی برای انجام این دو کار وجود دارد که هفت مورد از آن‌ها بیان شد. موفق شدن یک استارتاپ مستلزم صبر و تلاش زیاد، توانایی مطابقت کامل با تغییرات و یک گروه سازمان‌یافته مطابق با اصول است. اصول ذکر شده در این مطلب هم می‌توانند تا حدودی در دست‌یابی به این هدف به شما کمک کنند.

    نظرات