نصیحت آقای مدیر درمورد مصاحبه های شغلی

نصیحت آقای مدیر درمورد مصاحبه های شغلی

مدیر عامل استارتاپ Duolingo معتقد است هیچ گاه نباید در استخدام افراد جدید برای مجموعه خود عجله کنید. به نظر او خالی ماندن یک پست شغلی بهتر از پر کردن آن با یک کارمند ناکارآمد است.

به گزارش اکوسیستم، لوییس وان آن، موسس و مدیرعامل برنامه آموزش زبان Duolingo می گوید: “در فرآیند استخدامی افراد، تردید هیچ جایی ندارد.” لوییس که اخیراً ۷۰ نفر را به استخدام شرکت خود در آورده، خود به تنهایی با این افراد مصاحبه می کند.

او می گوید: بزرگترین درسی که از مصاحبه های شغلی گرفته ام این است که هیچوقت تا زمانیکه در مورد کسی مطمئن نیستم او را استخدام نکنم. یکی از عوامل ضعف های اخیر تیم Duolingo نیز، بی توجهی به همین مسئله است. بدیهی است تا زمانیکه خودمان مشکلی را تجربه نکنیم از آن درس نمی گیریم.

او می افزاید: یکی از مشکلات ما در هنگام استخدام افراد همین است، بی آنکه در مورد صلاحیت های فرد مورد نظر برای یک موقعیت شغلی بیاندیشیم، او را می پذیریم.

به کارگیری فرد ناشایست برای یک شرکت نیز اشتباهی پرهزینه و زمانبر می باشد. با توجه به مطالعاتی که اخیراً توسط وب سایت Business Insider صورت گرفت، ۴۱ درصد از مسئولین استخدام بر این باورند که استخدام های های غلط، موجب به بار آمدن ضرر های جبران ناپذیری برای شرکت ها می شود.

لوییس می گوید: شما تلاش و وقت زیادی را صرف استخدام افراد جدید می کنید و پس از چند ماه شاهد بی نتیجه بودن آن هستید. ولی باید توجه داشت که شما از همان ابتدا با عواملی که موجب بی نتیجه بودن زحماتتان شده رو به رو و آشنا بوده اید. شاید شما فهمیده بودید که کارمندان جدید اندکی کند هستند و بعد از چند ماه ببینید که بله، آن ها واقعا کند هستند. بنابر این به احساس اولیه خود احترام بگذارید و با اطمینان افراد جدید را به کار بگیرید.

    نظرات