دفاع از دو طرح نوآورانه در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد

دفاع از دو طرح نوآورانه در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد

جلسه دفاع از دو طرح دستگاه کنترل کننده از راه دور پمپ بتن و طراحی، ساخت و پیاده سازی دستبند هوشمند پایش سلامت، سه شنبه یکم مرداد ۹۸ در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، دستگاه کنترل کننده از راه دور پمپ بتن دستگاهی است که می تواند ماشین های بتن ریز را از راه دور و تا فاصله یک کیلومتری کنترل کند.
علی اصغر بیاتی، مجری این طرح، علت ساخت این دستگاه را دسترسی به بهترین زاویه دید برای اپراتور کنترل کننده دانست و گفت: در صورتی که اپراتور نتواند دید مناسبی روی پروژه داشته باشد، ممکن است آسیب ها و خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را به وجود آورد، لذا معتقدیم که ساخت این دستگاه می تواند باعث دید بهتر اپراتور شده و از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری کند.
ابوالفضل خویشداری، مجری طرح دستبند هوشمند پایش سلامت نیز در توضیح طرح خود گفت: هدف این طرح پایش خصوصیات فیزیولوژیکی و حرکتی بدن انسان بوده که برای گروه های مختلفی از جمله بیماران، ورزشکاران، کارگران، کارمندان و رانندگان قابل استفاده است.
وی افزود: این دستبند قابلیت ثبت خصوصیات سمپاتیک بدن و حرکات انرژی دست در سه جهت مختلفx,y,zحرکات دورانی در سه جهت را داراست.
خویشداری همچنین افزود: ارتباط این دستگاه با موبایل، تبلت، کامپیوتر و یا دیگر تجهیزات هوشمند امکان پذیر است.
گفتنی است، مرکز نوآوری با توجه به رسالت خود در حمایت از طرح های نوآورانه، طرح های ارائه شده توسط صاحبان ایده را در مرحله اول در شورای پذیرش مطرح و پس از تصویب، تسهیلات و حمایت هایی در اختیار آن ها قرار می دهند. در مرحله بعد صاحبان ایده پس از اجرایی کردن طرح، گزارشی از روند کار خود به این مرکز ارائه می کنند و با حمایت های مشاوران، طرح های خود را به صورت نمونه اولیه به اتمام می رسانند.

شایان ذکر است، در صورت اتمام موفق طرح ها، پارک علم و فناوری یزد مشاوره و حمایت های لازم برای ثبت اختراع را نیز در اختیار مجریان طرح قرار می دهد

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات