عدم دسترسى محصولات آمازون به یوتیوب

عدم دسترسى محصولات آمازون به یوتیوب

گوگل دسترسی کاربران محصولات سخت افزاری آمازون به سرویس ویدئویی یوتیوب را مسدود کرد.

به گزارش اکوسیستم، روز سه شنبه گوگل به صاحبان آمازون شو اخطار داد که از این به بعد نمی‌توانند ویدئوهای یوتیوب را روی گجت‌‌های خود تماشا کنند. به علاوه گوگل به صاحبان فایر تی‌وی آمازون (ستاپ باکسی که با اتصال به تلویزیون به استریم ویدئو می‌پردازد)، اعلام کرده است که دسترسی‌ آنها به سرویس یوتیوب از اول ژانویه مسدود می‌شود.

یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد این کمپانی درپی شکست مذاکرت با آمازون، دسترسی کاربران محصولات سخت افزاری این شرکت به یوتیوب را مسدود کرده است. وی در ادامه می‌گوید: ما در حال مذاکره با آمازون برای رسیدن به توافق بودیم تا امکان دسترسی مصرف کنندگان را به محصولات و سرویس‌های یکدیگر مهیا کنیم؛ ولی آمازون از محصولات گوگل مانند کروم کست و گوگل هوم پشتیبانی نمی‌کند، آنها سرویس ویدئویی پرایم را در دسترس کاربران گوگل کست قرار نمی‌دهند و ماه گذشته نیز فروش بعضی از آخرین محصولات نست را متوقف کردند.

یکی از سخنگویان آمازون به وب‌سایت بیزینس اینسایدر گفته بود: کاربران می‌توانند با استفاده از اکو شو و فایر تی‌وی، صفحه استاندارد وب یوتیوب را مشاهده کنند. وی می‌گوید: گوگل با مسدود کردن گزینشی دسترسی مشتریان به یک وب‌سایت آزاد، سنت ناامیدکننده‌ای را پایه‌گذاری می‌کند. ما امیدواریم که این مشکل را هرچه زودتر رفع کنیم.

این دو غول فناوری آمریکایی برای به دست آوردن سهم بیشتری در بازار محصولات سخت افزاری و سرگرمی رقابت شدیدی با یکدیگر دارند. آمازون در سال ۲۰۱۵ فروش کروم کست گوگل را متوقف نمود و علت این اقدام را سازگاری نامناسب این محصول با سرویس پرایم ویدئو عنوان کرد. اما یک سال بعد جف بزوس (مدیرعامل آمازون) گفت علت این تصمیم فقدان شرایط تجاری قابل قبول بود.

البته پیش‌تر نیز، گوگل در اقدامی مشابه در ماه سپتامبر به علت نگرانی‌های موجود در مورد چگونگی نمایش اپلیکیشن این سرویس در دستگاه آمازون، دسترسی کاربران را مسدود کرد، ولی در پایان نوامبر مجددا دسترسی به این سرویس را امکان پذیر نمود.

    نظرات