امضای تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری کردستان و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در آینده نزدیک

امضای تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری کردستان و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در آینده نزدیک

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در این نشست دو طرف بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرده و به بررسی موارد تفاهم نامه دوجانبه به صورت خدمات مشترک پرداختند. در ابتدای این نشست، دکتر سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان ضمن عرض خیرمقدم، حضور نمایندگان صندوق صحا را در استان کردستان ارزشمند شمرد و گفت: استان کردستان به دلیل دوری از مرکز، همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که برای استان‌های برخوردارتر یا نزدیک به مرکز ملموس نبوده و به همین دلیل نیاز است که صندوق‌، نگاه حمایتی متفاوتی به شرکت‌های پارک کردستان داشته باشد. وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق تازه تاسیس پژوهش و فناوری کردستان، اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری کردستان به منظور حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان استان تاسیس شده و امید است که با واگذاری کارگزاری صحا به این صندوق حمایت‌ها در جهت صادرات محصولات این واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کند. دکتر سعیدی همچنین تاکید کرد: باید کارگروه مشترکی تشکیل شود تا بتوان اولویت‌های حمایتی را مشخص کرد و سیاستگذاری لازم برای حمایت اثربخش از شرکت‌های فناور انجام شود. وی در پایان گفت: انتظار می‌رود صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در زمینه تشویق شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد به سمت فعالیت‌های بین‌المللی و صادرات محصولاتشان، حمایت‌های ویژه‌ای را برنامه‌ریزی کرده و در نظر بگیرد.

در این نشست، نماینده صندوق صحا به تشریح رویکرد برنامه‌های فعلی و آتی صندوق پرداخت و گزارشی جامع از عملکرد صندوق از قبیل حمایت‌های انجام‌شده و همچنین ضمانت‌نامه‌های ارائه‌شده به حضار معرفی کرد. همچنین رویکرد صندوق برای صنایع پیشرفته خارج از حوزه‌های الکترونیک و ارتباطات نیز اعلام شد.

گفتنی است که صندوق حما‌یت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکتی ۱۰۰% دولتی است که خدماتی به شرح زیر ارائه می‌دهد:

خدمات کارشناسی و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در بخش خصوصی و تعاونی به صورت اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی، سرمایه گذاری خطرپذیر غیرمستقیم، بیمه‌های تخصصی از طریق شرکت‌ها و موسسات بیمه‌ای مربوط، کمک‌های بلاعوض، پرداخت یارانه سود تسهیلات و صدور ضمانت نامه در زمینه های تخصصی زیر:

. خرید، انتقال‌، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته‌

. مطالعه و تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای‌

. خدمات مهندسی و طراحی‌

. سرمایه گذاری خطرپذیر

. نمونه سازی (آزمایشگاهی, نیمه صنعتی و صنعتی)

. تولید نیمه صنعتی، صنعتی و انبوه‌

. ارائه خدمات تخصصی، نصب و راه اندازی، کاروری (اپراتوری)، پشتیبانی و نگهداری

. شرکت در نمایشگاه ها، بازاریابی، همکاری های فنی واقتصادی بین المللی و ارتقای صادرات و خدمات مرتبط

. برگزاری و شرکت در همایش ها، رویدادها، مسابقات و جشنواره ها

. آموزش، اطلاع رسانی، تدوین، انباشت و اشاعه دانش فنی

. جذب سرمایه گذاری خارجی

. اخذ عاملیت مالی و مشارکت کارگزاری در راستای اهداف صندوق

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات