معافیت مالیاتی و بیمه در صدر درخواست های استارتاپ ها از دولت

معافیت مالیاتی و بیمه در صدر درخواست های استارتاپ ها از دولت

فرشاد وکیل زاده (دبیر هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی) معتقد است که معافیت مالیاتی و بیمه‌ای در دو سال اول شروع به کار استارتاپ‌ها، از اقدامات مهمی است که دولت می‌تواند در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا انجام دهد.

به گزارش اکوسیستم، وکیل زاده در مورد اقداماتی که از سوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی صورت گرفته است، بیان کرد: از مهمترین اقدامات این اتحادیه می‌توان به ثبت اتحادیه در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی، راه اندازی دفتر اتحادیه، گرفتن شناسه صنفی و اتصال به سامانه ای‌نماد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و تعامل با سازمان‌ها، نهادها و مراکز دولتی در جهت پیشبرد اهداف اتحادیه اشاره کرد، همچنین مهمترین مواردی که در دست اقدام است نیز شامل فعال کردن کمیسیون‌های اتحادیه است که به زودی ساز و کارها و فراخوان‌های آن اعلام می‌شود.

وی در ادامه افزود: تا کنون اتحادیه 5 مجوز صادر کرده است که 3 مورد مربوط به شرکت‌های بازاریابی و 2 مورد مربوط به کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد.

دبیر هئیت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در مورد برنامه‌هایی که این اتحادیه برای پیشرفت استارتاپ‌ها دارد، اظهار داشت: به نظر من مهمترین اقدامی که اتحادیه باید انجام دهد، تسهیل شرایط و محیط کسب و کار برای فعالان این بخش است، البته همواره تاکید کرده‌ام که تسهیل شرایط به هیچ وجه به معنای عدم نظارت یا دور زدن سایر قوانین نیست.

وی گفت: بر این اساس من پیشنهاد کردم که مسائل از دو جنبه مورد بررسی قرار گیرند، اول بر اساس مسائل کلانی که به تمام کسب و کارهای فعال در حوزه مربوط می‌شود، مثل مشکلات مالیاتی اعضا؛ دوم با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با فعالان هر زمینه کسب و کار و با مشارکت خود آنها، نگرانی‌ها و اولویت‌های هر حوزه استخراج شود تا بتوانیم در تعامل با سازمان‌ها و نهادهای وابسته آنها را پیگیری کنیم. البته من در مورد آموزش و اطلاع رسانی به اعضای اتحادیه و فعالان این حوزه تاکید بیشتری دارم، زیرا با آگاهی از قوانین خیلی بهتر و راحت‌تر قادر خواهند بود که از پس مشکلات برآیند.

وکیل زاده در مورد اقداماتی که دولت می‌تواند برای پیشبرد کسب و کارهای مجازی انجام دهد، گفت: همانطور که قبلا نیز گفته‌ام ما نیازمند حمایت‌های مالی از طرف دولت نیستیم، ولی درخواست داریم دولت با آگاهی از فضای کسب و کارهای نوین، زمینه و بستر فعالیت را برای این کسب و کارها فراهم نماید و تا حتی الامکان از تحمیل دغدغه‌های بی مورد به آنها جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: معافیت مالیاتی و بیمه‌ای در دو سال اول فعالیت استارتاپ‌ها، یکی از اقدامات مهمی است که دولت می‌تواند در راستای حمایت از کسب و کارها انجام شود. از طرف دیگر در اختیار گذاشتن برخی از امکانات و تجهیزات نظیر فضای کاری و تجهیزات مانند سرور و کامپیوتر به صورت رایگان نیز می‌تواند برای بسیاری از جوانان کمک بزرگی محسوب شود.

    نظرات