دانشگاه صنعتی شریف نمونه‌ای از یک دانشگاه کارآفرین در ایران است

سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهور)، دانشگاه صنعتی شریف را نمونه‌ای از یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم در کشور معرفی کرد.

به گزارش اکوسیستم، ستاری امروز در جریان بازدید از پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف، بیان کرد: در بین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه صنعتی شریف در زمینه دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین یک الگو است و من به سایر دانشگاه‌های کشور توصیه می‌کنم که از تنوعی که در منابع مالی ورودی به این دانشگاه وجود دارد و رویدادهای آن بازدید کنند.

وی ضمن اشاره به اهمیت کیفیت نیروی انسانی در به وجود آوردن ثروت، گفت: باشگاه پژوهشکده رضایی و مرکز نوآوری دانشگاه شریف، مجموعه‌ای از یک اکوسیستم و زیست بوم را برای خلق ثروت ایجاد کرده‌اند تا بتواند در جهت تاثیر گذار بودن در جامعه و اقتصاد گام بردارند.

معاون علمی رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: در زمینه‌های تکنولوژی، نقش صنعت بسیار حائز اهمیت است؛ ولی ما در صنعت نیز با مشکلات زیادی روبرو هستیم. می‌توان گفت صنعت ما عمدتا در دهه‌های گذشته به معنای واقعی صنعت نبود و به نوعی به یک کارخانه شباهت داشته است، به این معنا که خط تولید را از جاهای دیگر می‌آوردیم و در چنین سیستمی به دانشگاه نیز نیاز نداشتیم و برای باستفاده از این سیستم صرفا به تعدادی تکنسین احتیاج بود.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که تمرکز این پژوهشکده در زمینه بیوتکنولوژی، هوافضا و مواد پیشرفته است، اظهار داشت: این حوزه‌های جدید که در عرصه استارتاپی در حال تجربه هستند، موفق شده‌اند که سرمایه گذاری خوبی از صنعت دریافت کنند تا بتوانند بعضی از پروژه‌های خود را پیش ببرند، اما بطور قطع این گام‌های نخست است که در حال بررسی شدن می‌باشد.

    نظرات