تمام ابزارهای مورد نیاز کارآفرینان در دانشگاه های کارآفرینی وجود دارد

تمام ابزارهای مورد نیاز کارآفرینان در دانشگاه های کارآفرینی وجود دارد

امیرحسین دوایی مرکزی (معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، بیان کرد: دانشگاه کارآفرین تمام ابزارهای مورد نیاز مانند نیروی متخصص و منابع را برای تحقق ایده یک کارآفرین در کنار هم دارد.

به گزارش اکوسیستم، دوایی مرکزی در کنفرانس کارآفرینی با رویکرد الزامات دانشگاه کارآفرینی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به تعریف کارآفرین در این زمینه، گفت: کارآفرین با بکار گرفتن نیروهای متخصص و جذب سرمایه گذار، رویای خود را محقق می‌کند.

وی تشریح کرد: با در نظر گرفتن این تعریف، تعداد کارآفرینان اندک است و به این معنی نیست که مثلا از یک دانشگاه 10 هزار نفری 5 هزار نفر کارآفرین باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت شرکت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: از میان بنیانگذاران 8 شرکت برتر دنیا در زمینه فناوری اطلاعات مانند اپل، گوگل، فیس بوک، دل ، اوراکل، اوبر، توییتر و واتساپ با مجموع ارزش 2 هزار و 700 میلیارد دلار، تنها بنیانگذار گوگل تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده است و سایرین پیش از اتمام تحصیلات خود دانشگاه را ترک کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: نکته جالب توجه این است که دانشگاه‌هایی که این افراد آنها را ترک کرده‌اند، مثل هاروارد، استنفورد و شیکاگو به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین شناخته می‌شوند و این موضوع کمی نگران کننده است که چرا کارآفرین‌ها از دانشگاه کارآفرین خارج می‌شوند. حتما در این دانشگاه‌ها نکته‌ای وجود دارد که این افراد پس از ترک آنها به کارآفرینان موفقی تبدل شده‌اند.

دوایی مرکزی بیان نمود: در یک دانشگاه کارآفرین، تمام ابزاری که یک کارآفرین برای محقق شدن ایده خود به آن نیاز دارد از جمله نیروی متخصص وجود دارد و کارآفرین می‌تواند تیم و مکمل‌های خود را از این دانشگاه فراهم کند.

وی از سرمایه گذاران خطر پذیر به عنوان نیاز بعدی یک کارآفرین یاد کرد که در پیرامون چنین دانشگاه‌هایی به وجود می‌آید و اضافه کرد: البته نه به صورت فیزیکی بلکه توجه این سرمایه گذاران عمدتا معطوف به این دانشگاه‌ها است و کارآفرینان در این محیط‌ها امکان تجهیز منابع بهتری را خواهند داشت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات تاکید کرد: فضای حمایتی که در این محیط‌ها وجود دارد، تصور اینکه خروج از دانشگاه باعث افت فرد خواهد شد را ایجاد نمی‌کند و حتی باعث افتخار نیز می‌شود و در یک جامعه کارآفرین، ترک تحصیل کردن راه دیگری برای رسیدن به اهداف و موفقیت‌های دیگری است.

وی که در کنفرانس کارآفرینی در دانشگاه شریف سخنرانی داشت، این دانشگاه را یکی از پیشگامان این حوزه دانست و ادامه داد: تجربه دانشگاه شریف در این زمینه، تجربه موفقی است و می‌تواند به عنوان الگوی برای سایر دانشگاه‌ها باشد، البته باید این بخش فراگیرتر شود و تمام اکوسیستم در یک نقطه متمرکز نباشد.

    نظرات