آئین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد

آئین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این مراسم که با حضوردکتر برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، دکتر کشمیری مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، مهندس نذیری، معاون استاندار گلستان، روسای دانشگاه‌ها و مدیران شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان در محل تالار شهید مطهری دانشگاه گلستان برگزار شد، دکتر برومند گفت: توسعه همگن کشور که رفاه نسبی را به همراه دارد، جز با همکاری مجموعه حاکمیتی و مجموعه آموزش عالی ممکن نیست.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهارکرد: در سنوات گذشته عمده فعالیت‌ها وزرای علوم در راستای توسعه آموزش بود تا کمبود نیروی انسانی را برطرف کند.

وی افزود: در سال‌های ۶۰ الی ۷۰ وزارت علوم به تحصیلات تکمیلی روی آورد اما از دهه ۷۰ به بعد اقدامات پژوهشی مورد توجه قرار گرفت و در دهه ۸۰ پارک علم و فناوری به آن اضافه شد.

دکتر برومند ادامه داد: از این زمان به بعد میل به توسعه و فناوری شکل گرفت و در دهه ۹۰ شرایط خوبی در این زمینه بر کشور حاکم شد.

وی با بیان این که فناوری چند شاخه ای بوده و محصولاتی پیچیده دارد، تصریح کرد: همگرایی خاصی در دنیا شکل گرفته و دانشگاه‌های بزرگ واحدهای کوچک خود را با هم ادغام کرده و واحدهای بزرگ به وجود می‌آورند و در کنار آن‌ها به کارآفرینی و تجهیز امکانات برای دانشجویان خود توجه می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اضافه کرد: اکنون صنعت فولاد و پتروشیمی اشتغال زایی نمی‌کند، بلکه بخشی از کارآفرینان هستند که با نوآوری خود جامعه را متحول می کنند.

وی با تاکید بر این که ارتباط بین دانشگاه و پارک علم و فناوری یک رابطه استراتژیک است، گفت: توسعه همگن کشور که رفاه نسبی را به همراه دارد جز با همکاری مجموعه حاکمیتی و مجموعه آموزش عالی ممکن نیست.

دکتر برومند تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور اگر چشم انتظار بودجه دولتی باشیم توسعه ممکن نمی‌شود، بلکه باید از حداقل امکانات نهایت استفاده را کرد و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی بیان کرد: گلستان به لحاظ قابلیت‌ها و توانمندی‌ها جزو استان های مطلوب کشور بوده و برای تحقق چشم اندازها باید برنامه داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم متذکر شد: در استان نیروی انسانی باهوش و سایر عناصر برای توسعه فراهم است و باید از ظرفیت های موجود به نحو شایسته استفاده کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، ‌از زحمات دکتر موسی حسام تکریم و دکتر مهدی غفاری با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان رئیس پارک علم و فناوری گلستان منصوب شد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات