هوش مصنوعی هدف بعدی گوگل خواهد بود

هوش مصنوعی هدف بعدی گوگل خواهد بود

شرکت گوگل قصد دارد یک مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در چین راه اندازی کند.

به گزارش اکوسیستم، کشور چین از شبکه تحقیقات هوش مصنوعی قدرتمندی برخوردار است، به همین دلیل گوگل قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارد. البته این موتور جستجو همواره روابط تیره‌ای با کشور چین داشته است، زیرا بعضی از خدمات گوگل نظیر اپ استور، ایمیل و خدمات ابری در چین قابل دسترسی نیست. اما این مسائل نتوانست مانع از حضور گوگل با نیروی کار بین المللی‌اش در این کشور شود و قرار است حضور گوگل در چین به دنبال خبر راه اندازی یک مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در شهر پکن، تقویت شود.

گوگل اعلام کرده است که این مرکز در نوع خود در آسیا اولین خواهد بود و از تیم کوچکی تشکیل شده است تا تحقیقاتی را در زمینه هوش مصنوعی انجام دهد.

این کمپانی قصد دارد در این زمینه از بهترین و بااستعدادترین افراد استفاده کند، به همین دلیل از چندین ماه پیش مشغول تشکیل گروهی از متخصصان برتر بود. علیرغم اینکه در چین کمبود استعداد وجود ندارد، اما گوکل برای دستابی به اهداف خود باید با رقبای قدرتمندی از جمله بایدو (Baidu)، تنسنت (Tencent) و علی بابا (Alibaba) رقابت کند؛ البته در چین دو شرکت فناوری سنس تایم (SenseTime) و فیس ++ (Face++) تمرکز بیشتری بر هوش مصنوعی دارند.

نظرات