پیش‌بینی اتفاقات مختلف حوزه سخت‌افزار در سال 2018

پیش‌بینی اتفاقات مختلف حوزه سخت‌افزار در سال 2018

در این مطلب به بررسی اتفاقات مختلف حوزه سخت‌افزار در سال میلادی آینده می‌پردازیم که پیش‌بینی می‌شود برخی از آن‌ها باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران می‌شوند و برخی دیگر چندان موفقیت‌آمیز نخواهند بود. در ضمن پیش‌بینی‌های دیگری نیز در رابطه با این حوزه بیان می‌کنیم.

اکوسیستم - بی تردید زمانی که می‌خواهید در حوزه سخت‌افزارهای جدید و مبتکرانه سرمایه‌گذاری کنید، ابتدا به بررسی این موضوع می‌پردازید که کدام یک از اقدامات مبتکرانه در زمینه سخت‌افزار در سال 2018 موفقیت آمیز خواهد بود و کدام یک از آن‌ها با شکست مواجه می‌شود و در آینده چه اتفاقاتی در این  حوزه رخ خواهد داد.

در این مطلب به پیش‌بینی میزان موفقیت فعالیت‌هایی که در سال 2018 در زمینه سخت‌افزار برای جلب توجه سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد، می‌پردازیم و پیش‌بینی‌های دیگری نیز در رابطه با این موضوع بیان می‌کنیم.

اقدامات مبتکرانه‌ای که توجه افراد زیادی را به خود خواهد کرد

ایجاد ربات‌هایی برای ارائه خدمات: استارتاپ‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، معمولا شعب زیادی در نقاط مختلف تاسیس می‌کنند و مانند استارتاپ هایی همچون Uber در شهرهای مختلف به ارائه خدمات خود می پردازند.

ربات‌هایی که هرگز آن‌ها را ندیده‌اید و هیچ خطری برای انسان ندارند: این ربات‌ها معمولا کارهای کثیف، کسالت‌آور و خطرناک را انجام می‌دهند که شامل ربات‌هایی می‌شوند که برای خانه‌داری و ارائه خدمات تمیزکاری به کار گرفته می‌شوند.

استفاده از حسگرهای پیشرفته و دقیق در صنایع قدیمی: در اینده‌ای نزدیک حسگرهای بسیار دقیقی که از فناوری اینترنت اشیا بهره می‌برند، در صنایع قدیمی همچون کشاورزی و بهره‌برداری از معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه‌هایی که باعث نجات جان افراد می‌شوند: این دستگاه‌ها و حسگرها اطلاعات مختلف را از بدن دریافت می‌کنند و با ارزیابی آن‌ها وضعیت سلامت انسان را به درستی تشخیص می‌دهند.

گسترش خدمات و فعالیت‌های سازمان‌ها و صنایع فعال در زمینه فناوری اینترنت اشیا: این سازمان‌ها و صنایع کالاهایی را که از فناوری اینترنت اشیا بهره‌مند هستند، به یکدیگر عرضه می‌کنند.

اقداماتی که در آینده موفقیت چندانی به دست نمی‌آورند

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپای فعال در زمینه تولید وسایل الکترونیکی مصرفی: امروزه شرکت‌های زیادی در تولید این وسایل از یکدیگر تقلید می‌کنند و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپایی که تولیدکننده این گونه وسایل هستند، چندان عاقلانه به نظر نمی‌‌رسد و این شرکت‌ها توانایی رقابت با شرکت‌های مطرح فعال در این زمینه را ندارند.

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا با اهداف بلندپروازنه در حوزه فناوری اینترنت اشیا: برخی از شرکت‌های فعال در زمینه اینترنت اشیا، اهداف بلندپروازنه‌ای دارند که به نظر می‌رسد تحقق همه آن‌ها کمی دور از ذهن است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در چنین شرکت‌هایی منطقی نیست. البته شرکت‌هایی هم هستند که محصولات خود را تنها پس از گذشت مدت زمانی کمتر از یک سال از رونمایی از نمونه اولیه آن‌ها و با سرمایه‌ای کمتر از یک میلیون دلار، به بازار عرضه کرده‌اند؛ چنین شرکت‌های نوپایی برای سرمایه‌گذاری کاملا مناسب هستند.

اتفاقات مورد انتظار در سال آینده

توجه ویژه به نمونه‌های اولیه محصولات جدید و مبتکرانه: در صورتی که کشوری از اقتصاد قدرتمندی برخوردار باشد، مسئولان امر به نمونه‌های اولیه  محصولات منحصربه‌فرد توجه ویژه‌ای می‌ کنند و بستر لازم برای افزایش نمایش و عرضه چنین محصولاتی نیز فراهم می‌شود.

رفع موانع و تسهیل قوانین در صنایع کلیدی: کاهش فرایندهای اداری و کاغذ‌‌ بازی‌ها مخصوصا در حوزه حمل و نقل و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، یکی از اصول مهم پیشرفت این حوزه‌ها است؛ به عنوان مثال چندین مانع قاونی بر سر راه استفاده از ربات‌های تحویل دهنده اجناس در سان فرانسیسکو و خودروهای خودران در هنک‌کنگ وجود دارد که هنوز برطرف نشده‌اند.

توجه به ارزش‌های بالقوه در سخت‌افزارهای مرتبط با سلامتی: شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه، بیمارستان‌ها و شرکت‌های داروساز باید ارزش‌های بالقوه در ایجاد سخت‌افزارهای مرتبط با سلامتی را درک کنند؛ به عنوان مثال‌ برخی از شرکت‌ها فعالیت خود در زمینه فناوری‌های مرتبط با تلقین خواب به افراد یا درمان کامل استرس را آغاز کرده‌اند.

تولید باتری‌هایی با عمر بالا: تولید باتری‌هایی با ماندگاری زیاد، هنوز هم یکی از چالش‌های بزرگ دانشمندان است؛ زیرا وجود چنین باتری‌هایی برای برخی از وسایل ضروری است.

اتفاقاتی که در سال آینده رخ نخواهند

ایجاد شرکت‌های بدون بازده: به عنوان مثال در برخی از شرکت‌های نوپا، 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، اما تاکنون هیچ محصول یا خدماتی توسط آن‌ها عرضه یا ارائه نشده است.

تولید کالاهای کپی شده در چین: برخی از افراد تصور می‌کنند اکثر کالاهای ساخت چین، کالاهای کپی‌شده و بی‌کیفیت هستند. در حالی که اصلا این چنین است و چین در سال جاری در تولید سخت‌افزارهای مبتکرانه پیشتاز بوده است؛ حتی هنوز هم کالاهای مشابه برخی از کالاهای ساخت چین در کشورهای غربی تولید نشده است!

تولید ربات‌های انسان‌نما: در فیلم‌های علمی تخیلی به دفعات شاهد تولید چنین ربات‌هایی با توانایی‌های شگفت‌انگیز بوده‌ایم؛ اما آیا وجود چنین ربات‌هایی واقعا لازم است و آیا تولید چنین ربات‌هایی صرفه اقتصادی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دنیای واقعی با فیلم‌های علمی تخیلی تفاوت زیادی دارد؛ تولید چنین ربات‌هایی چندان ضروری نیست و در برخی از موارد ساخت آن‌ها هزینه زیادی دارد.

در پایان باید گفت چنانچه به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه سخت‌افزار هستید، سرمایه‌گذاری در حوزه عرضه و تبادل کالاها بین دو شرکت، منفعت‌بخش‌تر از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید کالاهای مصرفی است. به نظر می‌رسد حوزه بهداشت و درمان نیز در سال میلادی آینده توانایی‌های بالقوه زیادی برای جذب سرمایه داشته باشد.

    نظرات