با رفع موانع و مقررات زدایی می توان به اقتصاد دانش بنیان دست یافت

با رفع موانع و مقررات زدایی می توان به اقتصاد دانش بنیان دست یافت

علی بختیار (عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی) در مراسم اختتامیه چهارمین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب  و برق، تحقق اقتصاد دانش بنیان را منوط به مقررات زدایی و رفع موانع دانست.

به گزارش اکوسیستم، بختیار با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه انرژی، گفت: چالش‌های موجود در عرصه انرژی تصمیم گیری‌ها را برای مسئولان کشور سخت کرده است.

وی یکی از مهمترین تصمیمات در زمینه انرژی را مطابقت دادن قیمت تمام شده آب و برق با قیمت فروش و ارائه آنها دانست و ادامه داد: این موضوع به دفعات در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت، حتی گاهی این چالش باعث بروز مشکلات اجتماعی نیز شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بهره وری در زمینه انرژی و زیاد بودن شدت مصرف، چالش دیگر کشور است و در این مورد وضعیت مناسبی در ایران نداریم. به منظور رفع کردن چالش‌های این حوزه، وزارت‌های نیرو و نفت و دستگاه‌های متولی حوزه انرژی در کشور به تنهایی نمی‌توانند این امور را انجام دهند و باید سیاست گذاری‌های راهبردی‌تری در این راستا تدوین گردند.

وی فقدان تعامل بین مجلس و دولت را برای تامین پایدار آب و برق در کشور مشکل ساز دانست و خاطر نشان کرد که این موضوع در اقتصاد نیز تاثیرگذار خواهد بود و گفت: خوشبختانه این تعامل در ایران حاکم است و حتی در تصویب لایحه بودجه ٩٧ نیز همگرایی‌ها مشهود می‌باشد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اثربخشی استارتاپ‌ها و کسب و کارهای الکترونیکی به عنوان نیاز کشور اظهار کرد: به منظور تحقق اقتصاد دانش بنیان باید به سوی استفاده از استارتاپ‌ها حرک کنیم و در این راستا باید جهت رفع موانع و مقررات زدایی به جای مقررات گذاری تلاش شود.

وی با خاطر نشان کردن این موضوع که برای برطرف کردن چالش‌های موجود در کشور و توسعه استارتاپ‌ها و کسب و کار الکترونیکی نیاز به قانون گذاری و محدودیت زایی نیست، عنوان کرد: باید به سمت آزادسازی و رفع موانع پیش رفت.

بختیار یکی از موضوعات مورد پیگیری فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی را موضوع کسب و کارهای الکترونیکی و پیشرفت استارتاپ‌ها عنوان کرد و بیان نمود: تلاش داریم با همکاری وزارت ارتباطات و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در این زمینه تحول به وجود آوریم و برای بهره گیری از این فناوری اهتمام ویژه‌ای از سوی فعالان و متخصصان فعال در حوزه آب و برق و توسعه GIS را شاهد هستیم.

    نظرات