سرپرست پارک علم و فناوری در نشست با کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی؛ نبود فضای کالبدی معضل اصلی پارک علم وفناوری خوزستان است

سرپرست پارک علم و فناوری در نشست با کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی؛ نبود فضای کالبدی معضل اصلی پارک علم وفناوری خوزستان است

سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا محل مناسبی را برای توسعه فضای فیزیکی پارک در مرکزیت شهر اهواز فراهم کنیم گفت: نبود فضای کالبدی معضل اصلی پارک علم وفناوری استان است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناروی خوزستان ایرج کاظمی نژاد در نشست با کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی پارک علم وفناوری که ۱۴ مردادماه ۹۸ در سالن نشست های پارک برگزار شد، بیان کرد: پارک علم و فناوری از صفر و با یک برگ کاغذ به عنوان مجوز شروع شد. وضعیت کنونی نشان دهنده آن است که تلاش های زیادی برای توسعه آن صورت گرفته است و باید از زحمات و تلاش های دکتر بابک مختاری رییس سابق پارک تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه موجودیت پارک علم و فناوری با وجود شرکت های مستقر معنا پیدا می کند ادامه داد: استراتژی ما تعامل با شرکت ها است و تلاش ما افزایش ایده های نو و افزایش رضایت مندی آن هاست هرچند این یک مساله دوطرفه است و برای رسیدن به این مهم هردو باید تلاش کنیم.

سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان گفت: اولین اقدامی که بعد از انتصاب جزو برنامه هایم بود و اجرایی شد اخذ مصوبه صندوق پژوهش و فناوری بود که خوشبختانه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی این مصوبه اخذ شده و به دنبال  تشکیل این صندوق قول حمایت دو میلیارد تومانی از معاونت علمی و فناوری داده شده است که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت کنسرسیوم ها در بازار رقابتی کنونی خاطرنشان کرد: در بازار رقابتی که وجود دارد یک شرکت ضمن اینکه باید ساختار و ساز و کار مشخصی داشته باشد می تواند با همکاری های مشترک در قالب کنسرسیوم سهم بیشتری را از بازار جذب کنند و در این راستا شرکت ها باید کنسرسیوم را جدی تر بگیریند.

کاظمی نژاد ادامه داد: شرکت های مستقر باید با انجام تعهدات خود مطابق با مفاد قراردادهای منعقده اعتماد صنعت را به خود جلب نمایند و تلاش کنند کار و پروژه ای از استان بیرون نرود.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته نشست های زیادی با سازمان ها و ارگان های مختلف برگزار کرده ایم، افزود: از نشست با شهرداری اهواز گرفته تا شرکت فولاد خوزستان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و به طور کلی برگزاری بیش از ۱۰ نشست مهم در راستای ارتقای سطح همکاری های پارک با سازمان ها و صنایع مختلف که همگی خروجی خوبی داشته اند و منجر به عقد تفاهم نامه همکاری و یا تاکید بر توسعه همکاری ها شده است.

کاظمی نژاد در این خصوص ادامه داد: توسعه این همکاری ها منجر به رونق کسب و کار و کمک به حل معضل بیکاری که دغدغه اصلی کشور است می شود و ضروری است که همه ارگان ها وسازمان ها در این راستا کمک کنند.

برای دیدن گزارش تصویری این نشست به لینک زیر مراجعه کنید:

http://khstp.ir/GallerySingle.aspx?id=20107




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات