اوبر استفاده از آمبولانس در آمریکا را کاهش داد

اوبر استفاده از آمبولانس در آمریکا را کاهش داد

تحقیقات نشان می‌دهد اوبر باعث کاهش 7 درصدی استفاده از آمبولانس در آمریکا شده است.

به گزارش اکوسیستم، در ایالات متحد آمریکا استفاده از آمبولانس برای افرادی که بیمه نیستند هزینه بالایی دارد؛ در همین راستا تحقیقات جدیدی انجام شده است که نشان می‌دهد افراد به خاطر پرداخت نکردن این هزینه، در موقعیت‌های غیر اضطراری به جای آمبولانس از تاکسی‌های اوبر استفاده می‌کنند. این روند باعث کاهش استفاده از آمبولانس شده است، البته این موضوع به سود بخش مراقبت‌های درمانی آمریکا تمام شد.

شرکت اوبر یک شرکت تاکسی آنلاین است که در سال 2009 در ایالات متحده آمریکا راه اندازی شد و اکنون در کشورهای زیادی فعالیت دارد، در تاریخچه این استارتاپ 5 میلیارد سفر به ثبت رسیده است.

از اینرو اسلوکی اقتصاددان انگلیسی و لئون موسکاتل از بیمارستان اسکیپس مرسی در سن دیه گو خواهان بررسی اثر استفاده از اوبر به جای آمبولانس در آمریکا شدند. آنان در سال‌های 2013 الی 2015 در 766 شهر از 43 ایالت آمریکا تحقیقاتی را انجام دادند، محققان متوجه شدند در تمام این شهرها سرانه استفاده از آمبولانس با نرخ 7 درصد کاهش پیدا کرده است.

دیوید اسلوکی در این مورد می گوید: به منظور کاهش هزینه‌های درمانی افراد ترجیح می‌دهند از نیروهای حرفه‌ای با مهارت کمتر ولی شایسته استفاده نمایند، بطور مثال برای تشخیص گلودرد نیازی به حضور جراح اعصاب نیست.

    نظرات