رقابت گوگل و آمازون با بانک ها در عرصه خدمات مالی

هرمن گرف (مدیرعامل اسبربانک روسیه) گفت: ورود نامحسوس دو غول فناوری جهان یعنی گوگل و آمازون به عرصه خدمات مالی، باعث خواهد شد که آنها در سال 2018 میلادی به رقبایی سرسخت برای بانک‌ها تبدیل شوند.

به گزارش اکوسیستم، هرمن گرف اعلام کرد: این دو غول فناوری جهان در سال 2018 میلادی به علت منافع خود در حوزه خدمات مالی رقبای بانک‌ها خواهند بود.

مدیرعامل اسبربانک روسیه گفت: موضوع رقابت کردن با گوگل و آمازون نیست، بلکه این دو شرکت در حال رقابت کردن هستند و در واقع از مدتی قبل وارد این عرصه شده‌اند. من باور دارم که در سال‌های آتی ایت دو کمپانی به پلتفورم‌های ما بطور کامل دسترسی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: باید همانطور که این دو شرکت خود را مجهز به فناوری کرده‌اند، ما نیز به همان میزان به این فناوری‌ها مجهز شویم. پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی شاهد فعالیت سازمان‌های مالی متعددی از این دو شرکت بزرگ فناوری جهان باشیم.

هرمن گرف گفت: سال آینده میلادی نقطه عطفی برای گوگل و آمازون به حساب می‌آید و منافع این دو شرکت در حوزه خدمات مالی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: آمازون و گوگل گام به گام در حال ورود به عرصه صنعت مالی هستند و این سناریو کاملا مشخص است، هر چند که تا الان این موضوع را رد کرده‌اند.

مدیر عامل اسبربانک در پایان متذکر شد: اگر بانک‌ها قدرت رقابت با گوگل و آمازون را نداشته باشند، بازنده میدان رقابت خواهند بود. بنابراین راهبرد ما دفاع کردن نیست؛ بلکه حمله می‌کنیم.

اسبربانک بزرگ‌ترین بانک حال حاضر کشور روسیه است.

    نظرات