حمایت از ایده‌های استارتاپی با موضوع حل کردن معضل آلودگی هوا

حمایت از ایده‌های استارتاپی با موضوع حل کردن معضل آلودگی هوا

محمد فرجود (مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران) اعلام کرد از ایده‌های استارتاپی با موضوع حل معضل آلودگی هوا حمایت می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، فرجود در جمع فعالان استارتاپی بیان کرد: شهر هوشمند یکی از برنامه‌های مهمی است که پیگیری خواهیم کرد. در حال حاضر مردم تهران با چالش‌های مهمی مواجه هستند، از اینرو نیاز است که از مباحث کلی درباره شهر هوشمند فاصله بگیریم و در جهتی حرکت کنیم که شهر هوشمند در قالب خدماتی قابل درک و ملموس در زندگی مردم نقش آفرین باشد.

وی با اشاره بر لزوم حرکت پرشتاب و همه جانبه در این حوزه، متذکر شد: اعتقاد داریم که مقابله و برطرف کردن بسیاری از چالش‌های شهری که زندگی روزمره شهروندان و پایتخت نشینان را مورد تهدید قرار می‌دهد مثل ترافیک، آلودگی هوا و آلاینده‌های زیست محیطی، نیازمند توجه مخصوص به زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری از جمله شبکه‌های پهن باند، فیبر نوری یا فناوری‌های اینترنت اشیا است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در ادامه گفت: در همسایگی کشور ما و در حاشیه خلیج فارس، شهری مثل دوبی با سرمایه گذاری و تمرکز بر حرکت به سوی شهری هوشمند و بهره گفتن از اینترنت اشیاء موفق شده است طی بازه زمانی نسبتا کوتاهی استفاده از حمل و نقل عمومی را تا دو برابر افزایش دهند.

وی با خاطر نشان کردن شرایط نامناسب آلودگی هوا در روزهای اخیر و گلایه‌های شهروندان، اظهار داشت: موضوع آلودگی هوا یکی از محورهای تعامل ما با استارتاپ‌ها و بخش خصوصی است و از ایده‌های استارتاپی در راستای حل این معضل استقبال و حمایت می کنیم.

فرجود افزود: معضل آلودگی هوا تهدیدی پیچیده و چند وجهی است که چندین متولی دارد و این متولیان صرفا محدود به شهرداری تهران نمی‌شوند و در بیرون از سازمان هم متولیانی هستند که همه باید پاسخگو این شرایط باشند.

وی تشریح کرد: به همین علت نمی‌توان گفت که صرفا با توسعه و بکارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات این مشکل حل می‌شود؛ ولی بی شک هوشمند سازی شهر تهران و دیگر کلانشهرهای کشور با سرمایه گذاری و دعوت از بخش خصوصی و برنامه ریزی دقیق می‌تواند نقش بسزایی در جهت رفع این معضل ایفا کند.

    نظرات