از 2019 فقط اپلیکیشن های 64 بیتی در فروشگاه گوگل پلی ارائه می شوند

از 2019 فقط اپلیکیشن های 64 بیتی در فروشگاه گوگل پلی ارائه می شوند

پس از آنکه در سپتامبر سال جاری میلادی اپل پشتیبانی خود را از تمام اپلیکیشن‌های 32 بیتی در iOS 11 متوقف کرد، اکنون گوگل نیز از اقدامی مشابه با هدف ارتقای امنیت و پرفرمنس محصولات نرم افزاری در اندروید خبر داده است.

به گزارش اکوسیستم، گوگل اعلام کرد که از ماه اوت سال 2019 میلادی فقط اپلیکیشن‌های 64 بیتی را در گوگل پلی ارائه خواهد کرد. توسعه دهندگان اندروید در وبلاگ خود در مورد این تصمیم گیری نوشته‌اند، کدهای 64 بیتی برای اپلیکیشن‌هایی که از library بومی استفاده می‌کنند عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت. به علاوه این موضوع در ارتقای امنیت اپلیکیشن‌ها نیز اثر مثبتی خواهد داشت.

در گام بعدی گوگل قصد دارد اندروید را در جهتی ارتقا دهد که به صورت انحصاری فقط از اپلیکیشن‌های 64 بیتی پشتیبانی کند. با توجه به این موضوع، اگر توسعه دهنده یک اپ 32 بیتی هستید، بهتر است از الان به فکر تهیه یک نسخه 64 بیتی از اپلیکیشن خود باشید.

همچنین گوگل اعلام کرده است که در آینده نزدیک به فایل apk اپلیکیشن‌ها، متادیتای امنیتی خاصی اضافه می‌کند تا از این طریق انتشار آنها توسط گوگل پلی تائید شده باشد. در نهایت یک سری نیازمندی های جدید نیز برای API Level اپلیکیشن‌ها اعلام شده است که توسعه دهندگان از سال آینده میلادی باید آنها را در نظر بگیرند.

    نظرات