4 عادت 3 میلیاردر مشهور ايلان ماسک، جف بزوس و بیل گیتس

4 عادت 3 میلیاردر مشهور ايلان ماسک، جف بزوس و بیل گیتس

در جایی مثل سیلیکون ولی، شنیدن داستان های عجیب از ظهور و بروز کسب و کارهای پر درآمد و غیر معمول، امری عادی است. اما داستان میلیاردرهای مشهور دنیا که توانسته اند از نهایت استعداد و توانایی های خود برای راه اندازی کسب و کارهای پر سود و پر درآمد استفاده کنند برای بسیاری بیشتر از آنچه که در سیلیکون ولی به عنوان داستان پا گرفتن کسب و کار منتشر می شود، جذاب است.

 اکوسیستم- میلیاردهای مشهور علاوه بر توانایی در شناختن استعداد های خود که می تواند به آن ها در درآمد زایی کمک کند، عادت های منحصر به فردی دارند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص 4 عادت مهم 3 میلیاردر مشهور یعنی الون ماسک، جف بزوس و بیل گیتس صحبت کنیم.

اولین عادت مشترک میان این سه میلیارد مشهور اولویت دهی به ایمیل های دریافتی است. برای مثال بیل گیتس در زمان ریاست مایکروسافت از سه صفحه نمایش برای مشاهده پیام های دریافتی در صندوق پست الکترونیک خود استفاده می کرده است. در یک صفحه نمایش ایمیل هایی که هر لحظه دریافت می کرده است را مشاهده می کرده، در صفحه نمایش دیگر آن دسته از ایمیل های خاصی را که باید در همان لحظه می خوانده و در صفحه نمایش سوم برای مشاهده دسکتاپ و یا مشاهده فایل هایی که در آن لحظه نیاز به باز کردن آن ها داشته است استفاده می کرده.

اما الون ماسک یعنی خالق تسلا و اسپیس ایکس، در خصوص استفاده از ایمیل برای انجام کارهای خود به این نکته اشاره کرده است که او در هر جایی که امکان داشته ایمیل دریافتی خود را می خواند و سعی می کند به بیشتر ایمیل های خود پاسخ دهد. او به خبرگزاری ماشابل گفته است که یکی از مهم ترین مهارت های او خواندن و پاسخ دادن سریع ایمیل های دریافتی است.

اما جف بزوس، به فرستاندن ایمیل هایی که در آن ها فقط یک سوال پرسیده شده است برای همکاران و اعضای تیم خود مشهور است. حساب کاربری جف بزوس برای دریافت ایمیل های عمومی Jeff@amazon.com است. اما کاری که جف بزوس در پاسخ دادن به ایمیل ها انجام می دهد که هر ایمیل را با توجه به عنوان آن به مدیر بخش مربوطه در آمازون ارسال می کند.

عادت دوم مشترک میان این سه میلیاردر مشهور، در خصوص  قرار های ملاقاتی است که ترتیب می دهند و یا در آن شرکت می کنند. نکته مشترک میان این سه میلیاردر این است که هر سه به هیچ عنوان در هیچ ملاقاتی بدون هدف و بدون برنامه شرکت نمی کنند. به گفته بیل گیتس ملاقات خوب ملاقاتی است که نتیجه آن عالی باشد. او بر این عقیده است که قبل از ترتیب دادن قرار ملاقات با هر فرد یا هر گروهی ابتدا از طریق ایمیل محتوای جلسه و مواردی که قرار است در جلسه از آن ها صحبت شود را به شرکت کنندکان ارسال می کند و بنابراین تمام شرکت کنندگان در آن ملاقات در خصوص مطالبی که قرار است در آن جلسه مطرح شود آمادگی کافی را خواهند داشت.

جف بزوس برای برگزاری و یا شرکت در ملاقات های خود از دو قانون مهم و اساسی استفاده می کند. او همواره بر این باور است وقتی برای سیر کردن شکم افراد نیاز به سفارش دو پیتزا هست هرگز نباید یک پیتزا سفارش داد. اما الون ماسک اول از همه از تک تک اعضای شرکت کننده در جلسات و قرار های ملاقات یک سوال مهم می پرسد و آن سوال مهم این است که چرا در جلسه مورد نظر شرکت کرده اند و اگر پاسخی برای این سوال نداشته باشند باید جلسه را ترک کنند. به عقیده این سه نفر ملاقاتی که با هدف برگزار شود در نهایت به نتیجه ای خواهد رسید که باعث افزایش بهره وری شرکت و و رسیدن سریع تر به اهداف می شود.

اما عادت سوم که ممکن است عجیب به نظر برسد این است که این افراد هر میزان زمانی که برای خوابیدن نیاز دارند را به خواب اختصاص می دهند. بر اساس مطالعات انجام شده در آمریکا به دلیل عدم اختصاص دادن زمان کافی به خواب از سوی مردم، سالانه در حدود 411 میلیون دلار سرمایه از بین می رود. خواب ناکافی و نامناسب باعث می شود که قدرت ذهن و مغز در تحلیل مسائل مختلف کاهش یاید و از این رو خلاقیت و ارائه راه حل های مناسب برای حل مشکلات در فرد تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. دکتر بروس، در این خصوص به این نکته اشاره می کند که هر چند میزان زمان کافی برای خواب در هر فرد متفاوت است اما اختصاص دادن زمان کافی به خواب با توجه به ویژگی های فردی هر شخص از اهمیت بسیار بالایی در موفقیت فرد در انجام کارهای مختلف بر خوردار است. برای مثال بیل گیتس به این نکته اشاره کرده است او به 7 ساعت خواب شبانه نیاز دارد. جف بزوس این میزان را 8 ساعت اعلام کرده است و الون ماسک 6 یا 6 ساعت نیم خواب شبانه را برای خود کافی دانسته است. هر سه نفر به این نکته اشاره کرده اند که برای انجام کارهای روزانه خود نیاز به خواب کافی شبانه دارند. دانستن این نکته که هر فرد چه میزان زمان برای خواب کافی شبانه نیاز دارد بسیار مهم است.

عادت چهارم این سه میلیاردر بزرگ دنیا در خصوص انجام تمرین های ورزشی است. انجام تمرین های ورزشی روزانه و مرتب می تواند تا حد زیادی قدرت ذهن در تحلیل مسائل مختلف را افزایش دهد و از این رو فرد می تواند بهتر در موارد بحرانی و چالش های بزرگ کاری تصمیم درست و منطقی را اتخاذ کند. هر سه این میلیاردرها که به نوعی بزرگ ترین کارآفرینان دنیا نیز محسوب می شوند در برنامه روزانه خود ساعتی را برای انجام تمرین های ورزشی روزانه اختصاص داده اند و سعی می کنند تا به صورت روزانه این فعالیت ها را به طور مرتب انجام دهند. جف بزوس و الون ماسک در تمرین های ورزشی خود از حرکات هوازی و وزنه برداری انجام می دهند اما بیل گیتس از تردمیل و دویدن در تمرین های ورزشی روزانه خود استفاده می کنند.

    نظرات