ایجاد 70 هزار شغل در مدت 4 سال توسط شرکت های دانش بنیان

بهزاد سلطانی (رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی) اعلام کرد که شرکت‌های دانش بنیان در طی ۴ سال ۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

به گزارش اکوسیستم، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در آبان ماه سال جاری ۱۱۵ طرح از سوی شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی ارسال شد که از این تعداد با وام ۲۵ طرح موافقت شده است.

سلطانی با اشاره به این موضوع که سرعت فرآیند ارزیابی طرح‌ها از طرف صندوق افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: هم اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ طرح در حال انجام بوده‌اند که طی ۴ سال گذشته ۸۵۰ طرح دانش بنیان به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: طرح‌های دانش بنیانی که بازاری برای آنها وجود ندارد، از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تایید نمی‌شوند و به آنها وامی نیز ارائه نمی‌گردد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با خاطر نشان کردن اینکه متوسط ایجاد یک شغل پایدار در کشور میزان ۳۳۰ میلیون تومان برای هر نفر هزینه دارد، ادامه داد: به واسطه شرکت‌های دانش بنیان موفق شدیم در مدت ۴ سال ۷۰ هزار شغل جدید و پایدار برای فارغ التحصیلان به وجود آوریم.

وی در سخنان خود متذکر شد که ایجاد هر شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان ۳۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد؛ این بدان معناست که صندوق نوآوری و شکوفایی قادر است سه برابر دولت برای فارغ التحصیلان اشتغال به وجود آورد.

سلطانی با بیان اینکه امیدوار هستیم به واسطه شرکت‌های دانش بنیان نیمی از مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان رفع شود، خاطر نشان کرد: در مدت فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی، ۷۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان از ما تقاضای وام داشته‌اند که توانستیم به شرکت‌ها با نرخ کمتر از ۱۱ درصد و مدت بازپرداخت کوتاه، وام پرداخت کنیم.

وی راجع به خدمات بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان به واسطه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات به این شرکت‌ها تاکنون با ۸ بانک تفاهمنامه امضا کرده‌ایم؛ این خدمات در زمینه‌های سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، خرید، ودیعه ضمانت نامه، اشتغالزایی، پوشش ریسک و نقدینگی می‌باشند.

    نظرات