رمضانعلی صادق زاده: 30 درصد فعالان کسب و کارهای اینترنتی در کشور دارای مجوز هستند

رمضانعلی صادق زاده: 30 درصد فعالان کسب و کارهای اینترنتی در کشور دارای مجوز هستند

رمضانعلی صادق زاده (رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک) گفت: حدود 30 درصد از فعالان در فضای کسب و کار اینترنتی، زیر نظر این مرکز مجوز دریافت کرده‌اند.

به گزارش اکوسیستم، صادق زاده در مورد تعداد مجوزهایی که برای کسب و کارهای اینترنتی صادر شده است، اظهار داشت: ۳۲ هزار نفر از افراد حقیقی و حقوقی که کسب و کار اینترنتی دارند از وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان ای نماد را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به این موضوع که امسال نسبت به سال گذشته، 25 درصد رشد در صدور مجوز داشته‌ایم، گفت: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، این است که بانک مرکزی داشتن ای نماد را جزو ملزومات اعطای درگاه پرداخت الکترونیکی به افرادی که می‌خواهند در فضای کسب و کار اینترنتی فعالیت کنند، قرار نداده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با یادآوری شرایط اخذ ای نماد، افزود: افرادی که قصد دارد در زمینه‌های تخصصی فعالیت داشته باشند، باید مجوزهای لازم را از نهادهای مربوطه دریافت کنند و آنها را ارائه دهند، مابقی استعلامات از قبیل شماره ملی، نشانی، سامانه‌ای که قرار است از طریق آن کار انجام شود و... توسط مرکز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که در گذشته پیش از راه اندازی، مرکز توسعه تجارت الکترونیک هزینه‌ای بابت کارهایی که صورت می‌گرفت دریافت می‌کرد، بیان نمود: هم اکنون هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، ولی نرخنامه‌ای تنظیم شده است که در صورت تصویب، هزینه برای این کارها دریافت خواهد شد.

    نظرات