درآمد یک میلیارد دلاری شیائومی در سال 2017

درآمد یک میلیارد دلاری شیائومی در سال 2017

سال 2017 برای کمپانی شیائومی، سال مالی فوق العاده‌ای بود، زیرا درآمد این شرکت در سال جاری حدود 18 درصد بیش از پیش بینی کارشناسان بوده است.

به گزارش اکوسیستم، اگر چه کارشناسان شیائومی تخمین زده بودند که در سال 2017 میلادی درآمد این شرکت چینی 17 الی 18 میلیارد دلار باشد، بعضی از متخصصان برآورد کردند که سود خالص شیائومی در سال جاری بعد از کسر مالیات و دیگر هزینه‌ها، حدود یک میلیارد دلار است.

البته این درآمد چشمگیر برای شیائومی بدون تلاش بدست نیامد. این کمپانی پیش‌تر در سال 2014 میلادی موفق نشده بود به هدف مالی تعیین شده برسد، اما اکنون با تلاش بیشتر توانست ارزش خود را به بیش از 46 میلیارد دلار برساند.

شیائومی محصولات خود را با قیمت‌های بسیار رقابتی به بازار ارائه می‌دهد و سود کمی برای خود در نظر می‌گیرد، همین امر درآمد خالص یک میلیارد دلاری شیائومی را ارزشمندتر می‌کند. این موضوع به ویژه برای سرمایه گذاران جذاب خواهد بود.

پس از این موفقیت مالی سال جاری، مدیران شیائومی برای سال 2018 سودی دو برابر را هدف گذاری کرده‌اند. به علاوه، این شرکت برای عرضه اولیه سهام خود، در حال مذاکره با چندین بانک است و در همین راستا، قصد دارد ارزش گذاری کمپانی هنگام عرضه اولیه سهام، معادل حداقل 50 میلیارد دلار باشد. البته منابع چینی پیش‌تر گفته بودند که شیائومی از هر زمان دیگری به عرضه اولیه سهام خود نزدیک‌تر است، ولی هنوز مشخص نیست که سهام شیائومی در هنگ کنگ عرضه می‌شود یا در نیویورک؛ اما نشریه بلومبرگ احتمال عرضه اولیه سهام در هنگ کنگ را بیشتر می‌داند.

همچنین شرکت شیائومی مشغول مذاکره با اپراتورهای مخابراتی ایالات متحده آمریکا از جمله ورایزن و AT&T است تا بتواند به بازار پر رقابت تلفن‌های هوشمند این کشور نیز وارد شود و امیدوار است که در سال 2018 میلادی بتواند گوشی‌های هوشمند خود را برای علاقمندان در این کشور نیز عرضه کند.

    نظرات