برگزاری نخستین نمایشگاه توسعه کسب و کار در تهران

نخستین نمایشگاه توسعه کسب و کار تهران با رویکرد توسعه و گسترش شرکت‌های دانش بنیان از تاریخ 21 دی ماه سال جاری به مدت 4 روز در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، مهدی فرهادی نیا (مدیر پروژه نمایشگاه توسعه کسب و کار) در نشستی که با خبرنگاران داشت، این نمایشگاه را اولین رویداد تجاری در خاورمیانه با هدف رونق کسب و کارهای نوین دانست و بیان کرد: نمایشگاه توسعه کسب و کار در سه حوزه خدمات مدیریت، استارتاپ‌ها و فرنچایز (یا به طور مصطلح فرانچایز) برگزار می‌شود.

فرانچایز امتیازی است که به فرد یا گروهی اعطا می‌گردد تا محصولات یا خدمات یک شرکت را در یک محدوده جغرافیایی یا مکان خاص بفروشند؛ به بیان دیگر استفاده از یک فرانچایز یعنی تکرار یک الگوی آزمایش شده از کسب و کار که منجر به کاهش ریسک سرمایه گذاری خواهد شد.

فرهادی نیا در این نشست که در محل اتاق اصناف برگزار گردید، ادامه داد: این نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزارتخانه‌های صنعت، معدت و تجارت و نیز تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

وی از رشد بازار مشاوره و توسعه و معرفی خدمات مدیریتی و پوست اندازی اقتصاد منبع محور به دانش بنیان، به عنوان محورهای اصلی برگزاری این نمایشگاه یاد کرد.

مدیر پروژه نمایشگاه توسعه کسب و کار در پایان گفت: برای نخستین نمایشگاه توسعه کسب و کار تعداد 56 غرفه در سالن‌های 10 و 11 در نظر گرفته شده که تا کنون 70 درصد از غرفه‌ها نیز واگذار گردیده است.

    نظرات