سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی:
لزوم حمایت از شرکتها و کارفرینان مستقر در پارک فن آوری استان

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی: لزوم حمایت از شرکتها و کارفرینان مستقر در پارک فن آوری استان

دکتر علی محمدنیکبخت سرپرست پارک علم و فن آوری آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد: پارک از تمام مدیران و فعالین صنعتی و اقتصادی استان به منظور افزایش سطح همکاریها به منظور توسعه دانش بنیان و پایدار دعوت به عمل می آورد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نشست خبری سرپرست پارک علم و فناوری  با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران استان به مناسبت روز خبرنگار با محوریت ابلاغ و معرفی فعالیت فن آوری و کسب و کارهای دانش بنیان برگزار شد.

در این نشست دکتر علی محمدنیکبخت، سرپرست پارک فن آوری استان ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، و روز خبرنگار، و ضمن تشکر ویژه از اقدامات دکتر حسن حیدری  رئیس سابق پارک علم  و فناوری آذربایجان غربی که در جهت توسعه پارک انجام شده بود،  ارایه جامعی از رسالت پارک فن اوری و مجموعه های وابسته انجام داد.

وی سخنان خود را با محوریت توجه به سند جامع علمی کشور، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در توسعه اقتصاد دانش بنیان و توجهات مسوولین ارشد نظام در حمایت از کسب و کارهای فن آورانه به عنوان عصای دست نظام در روزهای سخت ادامه داده و از کسب موفقیت های علمی و فن آوری مانند موفقیت در ثبت اختراعات بین المللی و قراردادهای تجاری بزرگ توسط شرکتها و موسسات مستقر در پارک خبر داد.

در ادامه این نشست خبری خبرنگاران رسانه های خبری سوالاتی را از سرپرست پارک ایراد کردند و در حوزه های مختلف شامل چالشها و مشکلات فن آوری استان مباحثی تبادل شد.

دکتر علی محمدنیکبخت بر حضور دایم و مستمر مقامات استان و مدیران دستگاههای مختلف در پارک فن آوری و دریافت نظرات، پیشنهادات و مشکلات فن آوران تاکید کرد.

وی  همچنین در این نشست به  اهمیت تاسیس صندوق پژوهش و فن آوری و جلب حمایتهای مالی سرمایه گذاران استان در این صندوق و حمایت مقام عالی استان اشاره کرد.

دکتر علی محمدنیکبخت متذکر شدند همچنان که مقام عالی استان و دیگران مدیران در برهه های مختلف توسعه پارک، حمایتهای لازم را انجام داده اند، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مطالبات مجدانه ایشان از مسوولین دولت، می بایست سطح حمایتها و همکاریها در شرایط خاص اقتصادی مضاعف شود تا بتوان با تکیه بر اندیشه های ناب فن آورانه، ایده های نو، خلاقیت و عنصر تحرک و چابکی که در شرکتهای مستقر در پارک ایجاد شده است، گره های اقتصادی و صنعتی استان باز شود.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مدیران ارشد استان را به بازدید از توانمندیهای موسسات دعوت کرده و تاکید نمودند که نیازهای فن آورانه شرکتها، واحدهای صنعتی و دستگاههای گوناگون می تواند توسط طرحهای تحقیق و توسعه در دانشگاههای استان و پارک و مراکز رشد پاسخ داده شود.

دکتر محمدنیکبخت با اشاره به افتتاح مرکز رشد شهرستان میاندوآب در آینده نزدیک  اظهار کرد:  همچنین برنامه ریزیها برای تاسیس مراکز رشد در شهرستانهای پرجمعیت استان در شمال و جنوب آن انجام شده است.

وی از همکاری دانشگاههای استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سازمان فنی و حرفه ای، کمیته امداد و برخی واحدهای صنعتی در حمایت از کارآفرینان پارک و جوانان حاضر در حوزه اقتصاد دانش بنیان تشکر کرده و گفت: دانشگاه ارومیه در ماههای اخیر دو مجموعه بزرگ را جهت استقرار واحدهای استارت آپی به پارک واگذار نموده است که در جا دارد در این نشست از این اقدام بزرگ و کم نظیر تشکر به عمل آورد.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ادامه داد:  علاوه بر آن، پیرو تفاهم نامه ها با دانشگاه پیام نور و سازمان فنی حرفه ای، دو ساختمان از مجموعه های مذکور جهت استقرار شرکتهای مراکز رشد در سال گذشته در اختیار پارک قرار داده شده است.

دکتر محمدنیکبخت با بیان اینکه برگزاری رویداد های شتاب آذربایجان در سالهای اخیر موجب تقویت روح ایده پردازی و خلاقیت و تفکر نقادانه شده است، اظهار کرد: دو رویداد بزرگ « بانوان کارآفرین » و « از منزل تا ثروت» با همکاری اداره کل بانوان استانداری آذربایجان غربی، سازمان بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی است که در ماههای آتی در استان برگزار خواهد شد.

به گفته دکتر علی محمدنیکبخت، مکاتبات متعددی با بخشهای دولتی و غیردولتی استان انجام شده است تا نیازهای صنعتی و فن آورانه آنها احصا شده و به شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک و مراکز رشد ابلاغ گردد که امید می رود پاسخ این مکاتبات با سرعت بیشتری داده شود.

وی شرکتهای مستقر در پارک را با قابلیت بسیار بالا در خلق و توسعه فن آوری دانست و بر افزایش حضور این شرکتها در عقد قراردادهای بزرگ صنعتی و اقتصادی تاکید کرد که مسلما با حمایت های بالادستی میسر خواهد شد.

شایان ذکر است پارک فن آوری به عنوان پیشران توسعه فن آوری و اقتصاد دانش بنیان به همراه دانشگاهها نقش پررنگ و برجسته ای در شرایط کنونی ایفا می نماید و لزوم همگرایی و هم افزایی کلیه آحاد جامعه، تشکلها و نهادهای دولتی و غیر دولتی بیش از پیش احساس می شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات