دیدار رئیس پارک علم و فناوری گلستان با نماینده ولی‌فقیه در استان

دیدار رئیس پارک علم و فناوری گلستان با نماینده ولی‌فقیه در استان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در ابتدای این دیدار ضمن تبریک به مناسبت آغاز دهه ولایت و امامت، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این پارک در سال‌های گذشته و برنامه‌های در دست اقدام را در سطوح مختلف ارائه نمود.

دکتر غفاری بهره‌مندی از حمایت‌های استانی را بزرگ‌ترین مولفه در رشد و پیشرفت یک پارک عنوان کرد و گفت: تجربه نشان می‌دهد پارک‌هایی که از لحاظ جانمایی در مراکز استان‌ها، به‌ویژه در مجاورت دانشگاه‌های بزرگ استقرار یافته‌اند، در مدتی کوتاه مسیر رشد و توسعه خود را طی کرده و به موفقیت دست یافته‌اند.

وی، بزرگ‌ترین معضل پارک گلستان را بعد مسافت از مرکز استان دانست و افزود: در روزهای گذشته طی مذاکراتی که با دستگاه‌های مختلف در شهر گرگان داشته‌ایم، به دنبال فراهم نمودن مکانی مناسب و درخور برای استقرار پارک علم و فناوری گلستان در مرکز استان هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تصریح کرد: با استقرار پارک در شهر گرگان، هم در مجاورت دانشگاه‌های بزرگ قرار گرفته و هم دسترسی آسان برای نوجوانان و جوانان صاحب فکر و ایده میسر می‌گردد که بتوانند از مشاوره‌های متخصصان و حمایت‌های مادی پارک بهره‌مند گردند.

دکتر غفاری در ادامه به حمایت‌های مختلف پارک علم و فناوری گلستان از صاحبان ایده و فکر اشاره کرد و گفت: حمایت‌هایی نظیر وام‌های کم‌بهره، تسهیلات بلاعوض، واگذاری سخت‌افزار مورد نیاز نخبگان و به‌طور کل فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای شروع یک کسب‌وکار توسط پارک برای متقاضیان مهیا می‌گردد تا بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ و صرف هزینه، با تمرکز کامل بر روی ایده خود تلاش و فعالیت نمایند.

حضرت آیت‌ا.. نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان هم در این دیدار ضمن تبریک انتصاب ریاست پارک علم و فناوری گلستان، بیان داشت: کلیه صنعت‌گران، کشاورزان و فعالان بخش‌های مختلف در استان باید بدانند که چنین مرکزی با ارائه حمایت‌های مختلف در استان گلستان در حال فعالیت است که می‌توانند با مراجعه به این مکان بسیاری از نیازهای خود را مرتفع و به کسب‌و‌کار خود توسعه دهند.

امام جمعه گرگان افزود: به طور قطع مردم استان هم با بدست آوردن شناخت کامل و مشاهده فعالیت‌ها و حمایت‌های انجام شده توسط این پارک، در آینده استقبال و مراجعه بیشتری از این مرکز خواهند داشت.

آیت‌ا.. نورمفیدی با بیان اینکه پارک‌ها باید همواره یک گام جلوتر از نخبگان و کارآفرینان قدم بردارند، خاطرنشان ساخت: پارک‌های علم و فناوری باید هم‌قدم و همراه با دانش روز دنیا در حرکت باشند و اطلاعات، اکتشافات و اختراعات سایر کشورها را به‌طور مکرر مورد ارزیابی قرارداده تا بتوانند داده‌های مورد نیاز شرکت‌های عضو را به آنها انتقال دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان با ارج نهادن به فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه پارک علم و فناوری گلستان در سال‌های گذشته، خواستار ادامه این راه و توسعه بیش از پیش فعالیت‌های پارک در حوزه فناوری و تکنولوژی در استان شد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات