5 نکته کاربردی برای افزایش فروش محصولات

5 نکته کاربردی برای افزایش فروش محصولات

بر اساس آمار منتشر شده در حدود 77 درصد از کسب و کارهای موفق در دنیا به منظور بالا بردن سطح فروش محصولات خود اقدام به ایجاد تغییرات در تکنیک های مدیریتی برای فروش محوصلات خود می کنند.

به گزارش اکوسیستم، ایجاد تغییرات مناسب در تکنیک های مدیریتی یک شرکت می تواند باعث افزایش فروش محصولات شود. اما چرا بسیاری از شرکت های معتبر و بزرگ در طی دوره هایی از فعالیت خود اقدام به تغییر تکنیک های مدیریتی خود می کنند؟ در پاسخ به این سوال دو دلیل مهم وجود دارد. اول اینکه این شرکت های بزرگ عمدتا با کاهش عمده در چرخه فروش محصولات خود مواجه می شوند. از طرفی این شرکت ها عمدتا بخش بزرگی از تولید اشتغال در جامعه را بر عهده دارند و بنابراین با تغییر در تکنیک های مدیریتی خود تلاش می کنند تا سطح اشتغال زایی را در شرکت های خود تا حد زیادی افزایش دهند.

البته توجه به این نکته بسیار مهم است که تغییر در تکنیک های مدیریتی تنها شامل تغییر در محیط کار و ایجاد قواعد و قانون های متفاوت برای کارمندان و کارکنان یک شرکت نمی شود. بلکه در بسیاری از این موارد، این تغییرات شامل تغییر در نحوه فروش و اتخاذ استراتژی هایی می شود که می تواند برای فروش بیشتر محصول کارگشا باشد.

از آنجایی که فروش هرچه بیشتر محصول یکی از اهداف بزرگ در غالب شرکت ها است بنابراین در ادامه به ذکر 5 نکته کاربردی برای بالا بردن میزان فروش اشاره می کنیم.

  • بررسی میزان درآمد به جای بررسی میزان فروش:

معمولا یکی از چالش های بزرگ در شرکت های معتبر اتخاذ تصمیمات مختلف از سوی مدیران شرکت است. وقتی که فرد به عنوان مدیری فروش قرار است تصمیمی برای بالابردن میزان فروش محصول در شرکت بگیرد بهتر است تمام جزییات و ویژیگی های محصولی که در حال حاضر به بازار ارائه می دهد را بررسی کند. در واقع توجه به نیازهای بازار در این امر بسیار مهم است.

  • تحقیق در خصوص مشتریان بالقوه محصول:

توجه داشتن به طیف مشتریان متقاضی یک محصول بسیار مهم استو در واقع این موضوع که در حال حاضر محصول تولید شده توانسته نظر کدام طیف از مشتریان را به خود جلب کند و رفع ایرادات و اشکالات احتمالی در محصول برای جذب طیف وسیع تر مشتری بسیار مهم و حائز اهمیت است. از طرفی تغییرات در تعداد منشتریان هر سه ماه یکبار و به خصوص در پایان سال مالی می تواند یکی از مواردی باشد که دید جامع و کاملی را به مدیر در خصوص ارائه محصول و درک درستی از طیف مشتریان بدهد.

از طرفی توجه و خواندن نطرات مشتریان در وب سایت هایی که مشخصات محصول شرکت در آن قرار دارد و یا وب سایت شرکت که در آن مشتریان می توانند به صورت آنلاین محصول را خریداری کنند نیز یکی از ابزاری است که به مدیر شرکت برای داشتن دید کلی در خصوص عملکرد شرکت در تولید محوصل کمک کند.

  • تماس با مشتری:

هرگز قدرت در تماس مداوم بودن با مشتری را نباید دست کم گرفت. در واقع استفاده از این ترفند یکی از قدیمی ترین و در عین حال کارگشا ترین روش ها برای جذب مشتری مناسب و بیشتر و در نتیجه افزایش فروش محصول است. هر چند تماس با مشتری از راه های مختلفی از جمله ارسال ایمیل یا پیامک امکان پذیر است اما تماس های رو در رو قدرت بالاتری در تبادل اطلاعات ما بین مشتری و ارائه کننده محصول دارد. در واقع بر گزاری جلسات رو در رو به خصوص هنگامی که مشتریان محصول محلی هستند و از طرفی شرکت تجاری ابعاد کوچکتری دارد برای جلب مشتری و فروش محصول بسیار مهم و کاربردی است حتی اگر در جلسات ابتدایی مشتری برای خرید محصول مجاب نشده باشد.

  • ارائه پیشنهادات متنوع برای مشتری در خرید محصول:

از جمله کارهای دیگری که یک مدیر برای مجاب کردن مشتری در خرید محصول می تواند انجام دهد این است که در ازای فروش محصول پیشنهادات و پروموشن های جالب و قابل توجهی را به مشتری ارائه دهد. نکته مهم در فروش هر محصول این است که عوامل مختلفی می توانند در فروش یک محصول اثر گذار باشند.

به عنوان مثال اگر محصولی که اراه می شود در خصوص سرویس های باغبانی است می توان در کنار آن تخفیف های عمده برای پرداخت قبل از تحویل کالا و یا تخفیف در خرید های بیشتر از یک میزان مشخص ارائه داد. و یا تا 6 ماه برخی از سرویس ها به صورت رایگان در اختیار متشری قرار گیرند.

  • ارائه محصول با قیمت واقعی:

نکته مهمی که کمتر کسی به آن توجه می کند این است که هرگز نباید برای بالا بردن میزان فروش محصول، آن را با قیمتی کتر از هزینه تمام شده فروخت. در واقع با مرور زمان فروش محصول به این روش می تواند تبعات و خسارات جبران ناپذیری را برای شرکت به همراه داشته باشد و در برخی از موارد یکی از عوامل ورشکستگی شرکت شود. کم بودن تعداد مشتریان یک محصول لزوما دلیلی برای پایین آوردن قیمت محصول و عرضه آن با قیمتی کمتر از هزینه تمام شده نیست. برای بالا بردن میزان فروش یک محصول باید از ابزار مناسب استفاده کرد. مثلا ابزاری برای جلب مشتری بیشتر مثل شبکه های اجتماعی و یا موتورهای جستجو از جمله گوگل.

هر چند نکته های ذکر شده به نظر ساده می آیند اما رعایت این نکات می تواند تا حد قابل توجهی میزان فروش محصول را افزایش دهد و محصول را به تعداد بیشتری مشتری معرفی نماید.

 

    نظرات