20 بانوی فعال در زمینه راه اندازی استارتاپ های موفق در سال 2017

20 بانوی فعال در زمینه راه اندازی استارتاپ های موفق در سال 2017

در سال 2017 میلادی فعالیت زنان کارآفرین در بسیاری از حوزه ها چشم گیر و قابل توجه بوده است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی 20 بانوی فعال در حوزه راه اندازی استارتاپ های موفق را معرفی کنیم.

 یه گزارش اکوسیستم، در سال 2017 میلادی اگر چه اخبار دلسرد کننده در حوزه های کسب و کار و راه اندازی استارتاپ های مختلف کم نبود اما بر اساس آمار منتشر شده این سال برای زنان کارآفرین سال خوب و موفقی بوده است. خوشبختانه در این سال زنان بسیاری از سکوت در خصوص آزار و اذیت های جنسیتی که آن را متحمل می شدند دست کشیدند و سعی کردند تا نهایت تلاش خود را برای برطرف کردن این آزار و اذیت انجام دهند.

در واقع در سال 2017 بسیاری از زنان توانستند کسب و کارهای موفقی را راه اندازی کنند این در حالی است که بسیاری از مردان قدرتمند که کسب و کارهای قوی و معروفی را راه انداخته بودند با مشکلات عدیده ای مواجه بودند.

در ادامه لیستی از زنان قدرتمندی که توانستند با قدرت پشتکار و جدیت خود کسب و کار ها و استارتاپ های قدرتمندی را راه اندازی کنند، ارائه می دهیم.

استارتاپ Accompany یکی از استارتاپ های فعال در حوزه استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای انجام امور مدیریتی است. مدیریت این استارتاپ بر عهده Amy Chang است. این استارتاپ از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران از افرادی است که قرار است در یک روز خاص آن ها را ملاقات کنند، استفاده می کند.

استارتاپ Glossier یکی از استارتاپ های فعال در حوزه زیبایی و تولید محصولات آرایشی و زیبایی است. این استارتاپ توسط Emily Weiss با سرمایه 24 میلیون دلار راه اندازی شده است.

استارتاپ Brandless که مدیریت آن را Tina Sharkey بر عهده دارد دارای پیشینه و رزومه بسیار قدرتمندی است. پیش از این، Tina Sharkey در استارتاپ هایی همچون SVP، AOL و Sherpa Foundry در سمت مدیریت مشغول به فعالیت بود. حوزه فعالیت استارتاپ Brandless در حال حاضر در زمینه فروش لوازم خانگی به مشتریان به صورت مستقیم است.

Verge Gemimics یکی از استارتاپ های فعال در حوزه استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشین در کنار داده های ژنومی انسان برای جلوگیری از آسیب دیدگی های عصبی است. این استارتاپ توسط Verge Genomics تاسیس و راه اندازی شده است.

استارتاپ Mighty Networks  که توسط Gina Bianchini تاسیس شده است. قبل از تاسیس این استارتاپ توسط Gina Bianchini، وی یکی از پایه گذاران و طراحان پلت فرم Ning بود که با Marc Andreesen همکاری می کرده است. این پلت فرم بیش از 90 میلیون کاربر را به خود اختصاص داده بود.

استارتاپ Hipcamp نیز یکی از استارتاپ هایی که توسط یک بانو تاسیس و راه اندازی شده است. این استارتاپ که یکی از استارتاپ های فعال در حوزه اجاره و خرید و فروش خانه و ملک است توسط Alyssa Ravasio راه انداز شده است.

استارتاپ Lumi از جمله استارتاپ های فعال در حوزه بسته بندی است که مدیریت آن را Jesse Genet بر عهده دارد. Genet  دو سال پیش اقدام به خرید استارتاپی با نام Shark Tank کرده بود. استارتاپ وی در حال حاضر به بیش از 50 ایالت و 20 کشور در سراسر جهان خدمات ارائه می کند.

استارتاپ Shippo از جمله استارتاپ های فعال در حوزه تولید انواع برچسب ها، بسته بندی و فایل های کاغذی است. همچنین این استارتاپ دارای API و اپلیکیشن تحت وبی است که بازرگانان با استفاده از آن می توانند به نرخ های UPS، FedEx، USPS و سایر حمل کننده ها دسترسی داشته باشند.

استارتاپ Flex Company یكی از استارتاپ های فعال در حوزه تولید محصولات بهداشتی بانوان است که توسط یک بانو مدیریت می شود. از آنجایی که تولیدات این استارتاپ برای بانوان است پس مدیریت آن توسط یک بانو بسیار مناسب است.

استارتاپ Guild Education با همکاری Brittny Stich و Rachel Carlson راه اندازی شده است. هر دو این بانوان در استنفورد مشغول به فعالیت بوده اند. استارتاپ Guild Education از جمله استارتاپ هایی است که طراحی پلت فرم هایی است که کاربران می توانند از طریق آن به بازپرداخت کمک هزینه های تحصیلی و برنامه های کالج برای کارکنان خود اقدام کنند.

استارتاپ May Mobility یکی از استارتاپ های فعال در حوزه ارائه خدمات حمل و نقل و تاکسی های بدون راننده به مشتریان است. این استارتاپ بیشتر فعالیت خود را در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل شهری انجام می دهد.

استارتاپ Werks نیز یکی از استارتاپ هایی است که توسط McKinsey با همکاری Anna Auerbach و یکی از وکلای برجسته یعنی Annie Dean راه اندازی شده است.

استارتاپ Maven توسط Kate Ryder راه اندازی و تاسیس شده است. Kate Ruder پیش از راه اندازی و سرمایه گذاری برای Maven در شرکت های بسیار معتبر و مطرحی سرمایه گذاری هایی را انجام داده بود. عمده فعالیت استارتاپ Maven ایجاد ارتباط میان بانوان و دکترها، پرستاران و متخصصان اعصاب و تغذیه است تا بتوانند به صورت ماهانه و مرتب تحت کنترل و چک آپ قرار گیرند. عمده فعالیت این استارتاپ در حوزه سلامت است.

استارتاپ Ritual فعال در حوزه تولید مکمل های ویتامینی غذایی با دوره های 30 روز در ماه است. هزینه استفاده از ویتامین های تولیدی این استارتاپ در حدود 30 دلار در ماه است. این استارتاپ توسط Kat Schneider تاسیس و راه اندازی شده است.

استارتاپ Front یکی از استارتاپ های فعال در حوزه تولید محتوای ویدیویی است. این استارتاپ توسط Goldman alumna Nicole Shariat Farb تاسیس و راه اندازی شده است.

راه اندازی استارتاپ Future Fuel یکی از ایده های نابی بود که توسط موسس استارتاپ Laurel Taylor عملی شد. این استارتاپ به دانشجویان سرویس های مدیریت و پرداخت تسهیلات را ارائه می کند.

استارتاپ Branch یکی از استارتاپ هایی است که امکان بر قراری پیوند و ارتباط میان وب سایت های مختلف و اپلیکیشن های کاربردی را فراهم می کند. این استارتاپ در آمدی در حدود 113 میلیون دلار داشته است.

استارتاپ Collective Retreats یکی از استارتاپ هایی است که توسط Cristina DeVito راه اندازی شده است.

استارتاپ Modern Fertility یکی از استارتاپ هایی است که با همکاری Afton Vechery و Carly Leahy با استفاده از ایده های گوگل و 23andMe راه اندازی شده است.

لیست ارائه شده در بالا توسط موسسه AngelList  ارائه شده است. در این لیست اسامی بانوان کار آفرین دیگری نیز آمده است که در این مطلب به ارائه نام 20 تن از مهم ترین این بانوان اکتفا شده است.

 

    نظرات