پشت پرده تخریبهای اخیر علیه اکسکوینو چیست؟
گرچه لطمه زدن به اعتبار رقبا در رسانههای عمومی یا شبکههای اجتماعی یک روش غیرمنصفانه به نظر میآید، اما در همهجای دنیا به صورت «غیررسمی» تبدیل به یکی از ابزارهای بازاریابی شده است. در این روش، کسبوکارها نقاط ضعف مهمترین رقبای خود را رصد میکنند و در بازههای زمانی از پیش برنامهریزی شده با استفاده از ابزارهای رسانهای و شبکههای اجتماعی، هجمه به اعتبار یک یا چند برند شروع میشود. متخصصان تبلیغات، بازاریابی یا روابط عمومی و بعضی از خبرنگاران با تجربه، پس از مواجهه با موجهای رسانهای علیه یک برند مشهور یا خوشنام، اولین موردی که به فکرشان میرسد همین موضوع «تخریب برای رقابت یا انحصار» است. درباره موضوع تخریبها علیه یک برند صرافی ارز دیجیتال مثل اکسکوینو هم، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که نشان میدهد، یک موج رسانهای منفی با اهداف پشت برده در حال شکلگیری است. گرچه اکسکوینو و دیگر صرافیهای ارز دیجیتال فعال همسطح دارای نقاط ضعف مشخصی هم هستند اما به دلایل شرایط خاص اقتصادی و کسبوکاری داخلی، روش غیراخلاقی تخریب و تشویش اذهان هرگز پذیرفته شده نیست و ممکن است این حوزه نوین را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا سوژههای خبرهای جنجالی، محتواهای هیجانانگیز یا اتفاقات دارای حواشی مختلف قانونی یا رسانهای به راحتی و بدون بررسی کامل تمامی جوانب و فاکتورها در صفحات اجتماعی بلاگرها و رسانههای غیررسمی منتشر میشوند.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات