تولید ثروت در جامعه توسط استارتاپ ها

صمد حسن زاده (رئیس اتاق بازرگانی تبریز) ضمن اشاره به این موضوع که بکارگرفتن تکنولوژی‌های نوین به منظور ارتقای بهره وری و تولید ثروت ضروری است، بیان کرد: امروزه استارتاپ‌ها برای کشور ثروت نجومی تولید می‌کنند.

به گزارش اکوسیستم، حسن زاده در پنجمین همایش معرفی برترین شرکت‌های غرب و شمال غرب کشور ( ایران تک) گفت: در حال حاضر بزرگترین نیاز اقتصادی در کشور، شناختن بازارهای صادراتی و تولید محصولاتی با کیفیت است، ولی از آنجا که فناوری‌های واحدهای تولیدی کهنه و فرسوده هستند، قابلیت رقابت با دیگر کشورها را ندارند.

وی با اشاره به اینکه بیکاری جوانان، دغدغه اصلی جامعه کنونی ایران است، اظهار داشت: مدیران گروه‌های صنعتی باید به این نکته توجه کنند که امروزه جامعه تنها به سرمایه و کارخانه‌های بزرگ نیاز ندارد، بلکه باید در راستای تربیت جوانانی پویا و خلاق تلاش کنند تا قادر باشیم در جهت تولید، اشتغال و ثروت گام‌های اثرگذاری برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خاطر نشان کردن این نکته که توجه چندانی به صنعت کشور نشده است، افزود: چندین سال است که تکیه به درآمدهای نفتی کشور را دچار غفلت از دیگر فعالیت‌های درآمدزای اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه صنعتی کرده است، این امر باعث افزایش واردات در حوزه‌های متفاوت شده است و چنین وضعیتی بزرگترین مانع بر سر راه تولید در کشور می‌باشد.

    نظرات