فروش آب تصفیه نشده عامل موفقیت چند استارتاپ در آمریکا شد

فروش آب تصفیه نشده عامل موفقیت چند استارتاپ در آمریکا شد

با افزایش استفاده از سموم کشاورزی در چند سال اخیر و عوارض جانبی آنها، مردم تمایلی زیادی به استفاده از موارد ارگانیک پیدا کرده‌اند، در ادامه این روند اکنون نوبت به آب خالص رسیده است.

به گزارش اکوسیستم، نیویورک تایمز در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است، از تمایل مردم آمریکا به استفاده از آب خالص و تصفیه نشده خبر داد. در همین راستا استارتاپ‌هایی نظیر Live Water و Tourmaline Spring درآمد خوبی را از این طریق به دست آورده‌اند.

یکی دیگر از این استارتاپ‌هایی که در این زمینه فعالیت دارد، با نام Zero Mass Water از طریق نصب سیستم‌هایی به منظور جذب آب از هوای اطراف خانه، توانست سرمایه‌ای به مبلغ 24 میلیون دلار را به دست آورده است. استارتاپ دیگری نیز انواع مختلفی از آب نظیر فاقد فلوراید، فاقد کلر و آب معدنی قلیایی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

در شهر سانفرانسیسکو گالن‌های ده لیتری آب تصفیه نشده کمپانی Live Water با نشان غیر استرلیزه و تصفیه نشده به مبلغ 36.99 دلار به فروش می‌رسد، جالب است بدانید که موجودی آنها به سرعت تمام می شود.

مدیر یکی از فروشگاه‌هایی که آب تصفیه نشده عرضه می‌کنند در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: این آب مزه شیرینی مبهمی دارد و احساس نرمی و لطافت خاصی را در دهان ایجاد می‌کند.

یکی از دلایل محبوبیت آب خالص در میان مردم، این شایعه است که این نوع آب خاصیت پروبیروتیک دارد، اما نه تنها آب تصفیه شده فاقد این ویژگی می‌باشد، بلکه ممکن است آلوده به سرب نیز باشد.

Mukhande Singh (رئیس استارتاپ Live Water) راجع به آب شهری اظهار داشت: با استفاده از آب شهری در حقیقت شما آب توالتی را می‌نوشید که به داروهای کنترل زاد و ولد آلوده شده است. به علاوه فلورایدی که به آن اضافه می‌شود ماده ای برای کنترل ذهن می‌باشد و روی دندان ها نیز آثار مخربی دارد.

با این وجود متخصصان بسیاری از جمله دکتر دونالد هنسرود (یکی از مدیران کلینیک Mayo) خاطر نشان می‌کند که در صورت عدم تصفیه آب، باکتری‌ها و سایر مواد مضر موجود در آن، خطرات فراوانی را برای مصرف کنندگان به همراه خواهند داشت.

    نظرات