آمازون و افتتاح فروشگاه‌های فیزیکی متفاوت

آمازون و افتتاح فروشگاه‌های فیزیکی متفاوت

آمازون و افتتاح فروشگاه‌های فیزیکی متفاوت

آمازون، غول تجارت الکترونیک به قصد رقابت با فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی بزرگ در ایالات متحده یک فروشگاه بزرگ  راه‌اندازی می‌کند .

با تکمیل واکسیناسیون، فروشگاه‌های فیزیکی به طور کامل در معرض بازگشایی کامل هستند و به همین دلیل آمازون اصلا دوست ندارد از این قافله رقابتی عقب بماند. در ابتدا انتظار می‌رود آمازون فروشگاه‌هایی را در اوهایو و کالیفرنیا به مساحتی نزدیک به ۳۰۰۰۰ فوت مربع (۲۷۸۷ متر مربع) افتتاح کند. این فروشگاه کوچک‌تر از بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ است که معمولا مساحتی در حدود ۹۲۹۰ متر مربع را پوشش می‌دهند.

فروشگاه‌های آمازون از بسیاری از دیگر فضاهای خرده‌فروشی فیزیکی این برند کوچک‌تر خواهند شد و با سیاستی شبیه برندهایی مانند بلومینگ‌دیل، نوردستروم و دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای شروع به افتتاح کرده‌اند.این خبر باعث شد سهام برخی از خرده فروشان کلیدی کاهش یابد. سهام تارگت ۲.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که  «بست بای» ۱.۸ افت قیمت داشت. مشخص نیست آمازون کدام برندها را در فروشگاه‌های خود می‌فروشد اما احتمالا اقلامی را در گروه‌هایی از جمله کالاهای الکترونیکی، اشیاء خانگی، تجهیزات ورزشی و لباس به فروش می‌رساند.انتظار می‌رود کالاهای دارای برچسب خصوصی  این برند به‌طور برجسته‌ای ظاهر شوند.

آمازون تعداد زیادی محصول از جمله لباس، مبلمان، باتری و دستگاه‌های الکترونیکی را از طریق بسیاری از برچسب‌های خود به فروش می‌رساند.در حال حاضر، آمازون فروشگاه‌های فیزیکی فروش کتاب و مواد غذایی دارد و این شرکت فروشگاه‌ها را در سراسر ایالات متحده راه اندازی می‌کند. ضمن اینکه در سیستم جدید تحویل، آمازون کالاها را از میلیون ها محصول موجود  به مراکز خرید می‌آورند.در فوریه سال گذشته، آمازون اولین فروشگاه خواربار بدون صندوق خود را در سیاتل افتتاح کرد.

آمازون در ماه مارس امسال، یک فروشگاه رفاهی در غرب لندن افتتاح کرد که اولین فروشگاه فیزیکی‌اش در خارج از آمریکای شمالی بود. از جولای ۲۰۲۰، تعداد فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی آمازون به ۵۸۹ فروشگاه رسید.با توجه به رشد خرید آنلاین پس از همه‌گیری ویروس کرونا، سود خالص آمازون در سه ماهه دوم تقریباً ۵۰ درصد به صورت سالانه افزایش یافت و به ۷.۸ میلیارد دلار رسید که تقریبا ۲.۶ میلیارد دلار بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.از آوریل تا ژوئن، فروش در فروشگاه‌های آنلاین این شرکت ۱۶ درصد رشد کرد و به ۵۳.۲ میلیارد دلار رسید؛ در حالی که فروش فروشگاه‌های فیزیکی با ۱۱ درصد افزایش سالانه به ۴.۲ میلیارد دلار رسید .

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات