رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه:۱۵۰۰ کرمانشاهی در حوزه مشاغل خانگی فعال شدند

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه:۱۵۰۰ کرمانشاهی در حوزه مشاغل خانگی فعال شدند


رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از برنامه ریزی به منظور اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در استان در حوزه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه سیامک آزادی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور گفت: با اجرای این طرح ۱۵۰۰ نفر از متقاضیان این طرح در استان در حوزه مشاغل خانگی فعال شده و به بازار کار متصل شده اند.

وی افزود: این طرح با کارفرمایی معاونت توسعه کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز تسهیل‌گری معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی هم اکنون در ۳۱ استان کشور در حال برگزاری است و در استان کرمانشاه ماموریت اجرای این طرح به پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی محول شده است.

آزادی هدف از اجرای این طرح را شناسایی و تمرکز بر مزیت‌های استانی، ارائه خدمات توانمندسازی مبتنی بر نیاز بازار کار و نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم  به منظور اتصال صاحبان مشاغل خانگی به بازارهای هدف عنوان کرد و افزود: این طرح در سه فاز شناسایی رسته‌های شغلی مزیت‌دار، توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان و راه‌اندازی و توسعه کسب و کار خانگی طرح‌ریزی شده است.

وی افزود: در فاز اول این طرح در استان در خصوص شناسایی رسته های شغلی مزیت دار  ۱۸۳۰ نفر در طرح ثبت نام کرده و پس از ارزیابی های صورت گرفته ۱۵۳۳ نفر از متقاضیان واجد شرایط اولیه در حوزه مشاغل خانگی، از میان آنها احصا شده اند.

آزادی تصریح کرد: با توجه به بررسی های انجام شده در نهایت ۲۲ نفر از این تعداد به عنوان "پیشرانان" طرح در استان انتخاب شده و هشت نفر نیز به عنوان پیشرانان همکار در نظر گرفته شدند.

وی افزود: در فاز دوم این طرح که با هدف توانمندسازی متقاضیان مطرح صورت پذیرفت ۵۱۵۰ نفر ساعت مشاوره عمومی و تخصص کسب کار و  ۷۲۱۰ نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی کسب و کار به متقاضیان طرح ارائه شده است.

آزادی تصریح کرد: همچنین در این مرحله تفاهم‌‌نامه هایی با پیشرانان طرح با هدف برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی تخصصی منعقد شد.

وی افزود: علاوه بر این بیش از ۳۵ کارگاه آموزش مهارتی تخصصی در حوزه‌های تولیدات چرمی دست دوز، طراحی دوخت پوشاک، فرش‌دستباف و قالی، گلیم‌بافی، برنامه‌نویسی و پرورش زنبور عسل و بسته بندی عسل برای متقاضیان برگزار شد.

آزادی برگزاری چهار رویداد مجازی انتقال تجربه، امکان دسترسی به محتواهای آموزشی برای جامعه هدف شامل ۱۱۰۰ نفر از متقاضیان و احصا موانع و مشکلات پیشرانان در مسیر توسعه کسب و کار با هدف برنامه‎ریزی جهت رفع آن را از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در فاز دوم این طرح در استان عنوان کرد.

وی افزود: در نهایت در فاز سوم و نهایی طرح نیز ایجاد زیرساخت مجازی ارتباط الکترونیکی متقاضیان،  راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی با همکاری کارآفرینان و پیشرانان استان کرمانشاه با هدف ایجاد و توسعه شبکه کسب و کارهای خانگی استان به آدرس http://etesalbebazar.ir  (سامانه اتصال به بازار)،احصا نحوه همکاری  پیشرانان با متقاضیان (پروتکل همکاری) و ورود اطلاعات بیش از ۹۰ پیشران و کارآفرین در سامانه اتصال به بازار در دستور کار قرار گرفت.

آزادی تصریح کرد: همچنین در این مرحله از طرح ایجاد زیرساخت مجازی برگزاری نمایشگاه معرفی کالا و خدمات مشاغل خانگی در سه حوزه پوشاک، صنایع دستی و فرش‌دستباف به آدرس الکترونیکی  https://namayeshgah.kti.ir، ایجاد بیش از ۲۰ فروشگاه مجازی در مکان‌بازارهای الکترونیکی و آموزش نحوه مدیریت فروشگاه مجازی به جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: در برنامه های آتی نیز جهت پیشبرد طرح در استان، تکمیل و توسعه سامانه اتصال به بازار،  ارائه تسهیلات بلاعوض جهتذفعالیت‌های ترویجی و توسعه‌ای و عقد تفاهم نامه راهبری شغلی با پیشرانان جهت اتصال به بازار متقاضیان در دستور کار قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات