دشواری تامین مالی از سوی بانک ها مهمترین مانع برای کسب و کارها

حسین سلاح ورزی (نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران)، دشواری تامین مالی از طرف بانک‌ها را مهمترین مانع بر سر راه کسب و کارها از دید فعالان بخش خصوصی دانست.

به گزارش اکوسیستم، سلاح ورزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: در ایران رتبه سهولت کسب و کار باید هر ساله 10 پله بهبود پیدا کند، اما در سال جاری در رتبه بندی جهانی چهار پله نزول داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: در دنیا موسسات متعددی وجود دارند که در حوزه سهولت کسب و کار فعالیت دارند؛ آخرین بررسی‌هایی که این موسسات انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که دشواری تامین مالی از طرف بانک‌ها به عنوان مهمترین مانع کسب و کار از دیدگاه فعالان بخش خصوصی مطرح بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: وضعیت کسب و کار در کشور خوب نیست و در استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و لرستان اوضاع به مراتب اوضاع بدتر است.

وی اظهار داشت: تشکل‌های اقتصادی سراسری می‌توانند درخواست‌های خود برای اصلاح دستورالعمل‌های محل کسب و کار را اعلام کنند و این موضوع می‌تواند در شورای گفتگو مورد بررسی قرار گیرد و به مرحله اجرا برسد.

سلاح ورزی با اشاره به این موضوع که دبیرخانه طرح توسعه زاگرس میانی تشکیل‌ می‌شود، بیان کرد: پیرو جلسات گذشته، مقرر شد که ساماندهی ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد انجام گردد و تقسیم وظایفی نیز در این راستا صورت گرفته است.

    نظرات