اهمیت ترویج فرهنگ نوآوری در جامعه


صبح امروز دوشنبه ۸ام آذر ماه ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد و هیات همراه ضمن بازدید از شرکت های دانش بنیان پارک خراسان، در جلسه ای با رئیس و مدیران پارک خراسان، درخصوص همکاری و تلاش در راستای ترویج فرهنگ نوآوری در جامعه گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ در ابتدای جلسه دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان این مهم که بودجه کل پارک های علم و فناوری کشور به اندازه بودجه یک دانشگاه متوسط در کشور نیست، گفت: شرکت های دانش بنیان تنها در سال گذشته حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان فروش اظهارنامه داشته اند.

وی تعداد شرکت های فناور و دانش بنیان پارک خراسان را حدود ۳۷۰ شرکت عنوان کرد و این درحالی است که نسبت تعداد نیروی انسانی ستاد پارک به نیروی انسانی شاغل در شرکت های فناور و دانش بنیان عضو پارک، یک به صد است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: تلاش ما در جهت پارک های نسل سوم یعنی پارک های شبکه ای است. لذا اتصال شبکه سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه پارک را حائز اهمیت و موثر دانست.

قنبری یکی از مهمترین دغدغه های پارک خراسان را ترویج فرهنگ نوآوری دانست و کمک و حمایت سازمان تبلیغات را در این فرهنگ سازی خواستار شد.

مهندس هاشم مهذب، مدیر برنامه و بودجه و توسعه سیستم های پارک علم و فناوری خراسان به سابقه تاسیس و راه اندازی مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: این مرکز تمرکز خود را در پذیرش شرکت های حوزه فناوری های فرهنگی، صنایع خلاق و فناوری های نرم قرار داده است.

دکتر مرتضی دزیانی، سرپرست مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک با بیان این مهم که حمایت این مرکز از کسب و کارهای نوپایی است که یک ویژگی فرهنگی یا خلاق با مدل درآمدی و کسب و کار داشته باشند، به معرفی ۲۲ شرکت عضو این مرکز و ایده ها و فعالیت های ایشان پرداخت.

در ادامه اپلیکیشن بادصبا و شرکت بوآور به معرفی فعالیت خود و دغدغه هایشان در خصوص ارتباطات و حمایت در راستای فرهنگ سازی در جامعه هدف اشاره کردند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح، رئیس اداره تبلیغات مشهد ضمن ابراز خرسندی از این بازدید، اهمیت توجه به فناوری های آموزشی و فرهنگی را یادآور شد و فرهنگ سازی را عامل بسیار مهمی در این زمینه عنوان کرد.

وی شرکت های دانش بنیان را اجداد کارخانه های تولیدی بزرگ نامید و اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سال های اخیر به سوی واسطه گری و تسهیلگری سوق داده شده است. وی همچنین آمادگی این سازمان را جهت هرگونه همکاری با شرکت های فناور و دانش بنیان را اعلام کرد.

وی در پایان با تقدیر و خداقوت از شرکت های فناوو و دانش بنیان و ستاد پارک خراسان، از این بازدید ابراز شگفت زدگی کرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات