اولین نشست تخصصی هوشمندسازی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و خراسان برگزار شد


اولین نشست تخصصی هوشمندسازی شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و خراسان با هدف هم‌افزایی شرکت‌های مرتبط برای توسعه تکنولوژی، برنامه‌ریزی اقدامات آتی در راستای تدوین استانداردهای این حوزه و کمک به شتاب گرفتن فرهنگ‌سازی ادبیات هوشمند سازی در کشور، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از اداره توسعه بازار و پروژه ها؛ این نشست ظهر سه شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور مسئولین پارک علم و فناوری خراسان و جمعی از شرکت‌های فعال در این حوزه، در محل آزمایشگاه دیسپاچینگ و هوشندسازی پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد

در ابتدای جلسه، هریک از شرکت های حاضر به معرفی اقدامات خود در حوزه هوشمندسازی پرداخت و در ادامه گزارشی از پروژه "رصد هوش مصنوعی" توسط مهندس نیکا خواجه‌پور، مسئول مالکیت فکری پارک خراسان، ارائه شد.

دکتر رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان خراسان، ضمن اشاره به ضرورت تقویت گروه تخصصی بازار هوشمندسازی، افزود: برگزاری نمایشگاهی از دستاوردها با هدف فرهنگ‌سازی، در گام‌های اولیه، اجتناب‌ناپذیر است و معرفی شرکت‌های معظم استان در این حوزه، ماموریت پاک است.

در ادامه داود تفضلی، معاون توسعه فناوری پارک خراسان نیز بر تعریف گرنت و تقویت کارگزاران این حوزه تاکید کرد.

در ادامه مهندس ساناز حسینیان نژاد، رئیس اداره توسعه بازار و پروژه ها گفت: برای جذب فرصت های کلان پروژه های هوشمندسازی توسط کنسرسیوم های پارک علم و فناوری خراسان، باید هرچه سریعتر ساختار تخصصی گروه را تقویت نمود.

گفتنی است در پایان، پیشنهادات اعضا مبنی بر پیاده سازی مدلی با تکیه بر ماهیت میان رشته ای بودن حوزه هوشمندسازی، به منظور آشنایی سایر شرکت‌ها با این حوزه، بررسی و ارائه موفقیت های حوزه هوشمند سازی در ایران، تعریف پروژه مشترک، جلسه با صاحبان صنایع در راستای ایجاد نیاز در ساختارهای کارفرمایان، از جمله موارد مطرحه در این جلسه بود که در جلسات آتی، به تفصیل بررسی خواهند شد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات