خدمات تخصصی کار در ارتفاع در حوزه خدمات...

خدمات تخصصی کار در ارتفاع در حوزه خدمات...

خدمات تخصصی کار در ارتفاع در حوزه خدمات شهری

شرکت آفتاب تجارت سامان افتخار دارد اعلام کند دارای مدرک بین‌المللی  ایراتا و یا همان کار در ارتفاع   و دسترسی با طناب در تمامی سطوح است .

به جرات می‌توان گفت پس از پیدایش نخستین تمدن‌ها، کار در ارتفاع نیز شکل گرفت. با نگاهی گذرا به سازه‌های تاریخی در گذر زمان به راحتی می‌توان به تاریخچه و قدمت کار در ارتفاع پی برد. پس از انقلاب صنعتی اروپا و اختراع آسانسورها و جرثقیل‌ها، ارتفاع سازه‌ها بالاتر رفت و به دنبال آن خطر کار در ارتفاع نیز بیشتر شد. اما تدوین روش کلی و قوانین کار در ارتفاع بعد‌ها انجام شد. می‌توان گفت قانون (HASWA) که در سال ۱۸۷۴ در کشور انگلستان منتشر شد موجب توجه به ایمنی در محل کار، هنگام انجام کار و در نهایت باعث افزایش ایمنی و کاهش حوادث شد .

تقریباً هر کاری که روی زمین انجام می‌شود و حتی بیشتر از آن را نیز می‌توان در ارتفاع انجام داد. ترمیم و بازسازی نمای ساختمان و سازه‌های صنعتی، شستشوی انواع نمای ساختمان و سازه‌های دریایی و صنعتی و …، رنگ‌آمیزی و زنگ‌زدایی سازه‌های بلند؛ بدون نیاز به جابه‌جایی و یا حتی تعطیل شدن کار روی سازه، پیچ و رول پلاک انواع نما، عملیات‌ امدادی و تعمیرات صنعتی و بسیاری موارد دیگر که تعداد آنها به هزاران کار می‌رسد. اما به صورت کلی می‌توان کار در ارتفاع را به سه دسته زیر تقسیم‌بندی کرد

الف) کار در ارتفاع در محیط‌های صنعتی

ب) کار در ارتفاع در محیط‌های شهری و حوزه خدمات

ج) کار در ارتفاع در طبیعت

تکنسین‌های کار با طناب، برای دسترسی و موضع‌گیری‌های مختلف در کلیه محیط‌ها از روش‌های فرود صعود و جابه‌جایی افقی استفاده می‌کنند. در این روش طناب کار صنعتی از یک سو به بخش قابل‌اطمینانی از سازه متصل شده و از طرف دیگر با اتصال به هارنس، آنها را به حالت معلق و کنترل شده در آورده و اجازه مانورهای گوناگون جهت دسترسی به سطوح عمودی سازه‌های مرتفع را خواهد داد. گاهی اوقات برای کارهای طولانی‌ مدت ممکن است از یک صندلی کار نیز استفاده شود. در استانداردهای کار صنعتی علاوه بر طناب، باید تجهیزات کاملا ایمنی در نظر گرفته شود تا از عملکرد مطمئن طناب اصلی یا همان طناب کار اطمینان حاصل شود تا به طور دائم و پیوسته از یک سیستم پشتیبانی استفاده شود. تکنسین کار صنعتی با طناب همواره و حداقل به دو نقطه مستحکم و مستقل از یکدیگر اتصال دارد.

هنگامی که کار در ارتفاع با طناب پشتیبانی می‌شود هریک از طناب‌ها متصل به تجهیزات و مکانیزم‌های فرود ایمن در صورت بروز خرابی است. تمام ابزارآلات جانبی کار در ارتفاع مانند دریل و … توسط بند تسمه به آن متصل می‌شود تا از خطر سقوط روی افرادی که در پایین عبور می‌کنند جلوگیری شود. هر پروژه کار صنعتی با طناب حداقل نیاز به دو تکنسین آموزش‌دیده دارد. هرکدام از آنها باید توانایی و مهارت‌های نجات در مواقع ضروری را داشته باشند. تمامی تکنسین‌های کار صنعتی با طناب توسط یک فرد متخصص حرفه‌ای به طور مستقل ارزیابی می‌شوند.  همه تجهیزات بر اساس دستورالعمل‌های مشخص به طور منظم بازرسی و نگهداری می‌شود. پیاده‌سازی عملیات و به کارگیری درست سیستم‌های کاری از طریق دستورالعمل‌های دقیق و استاندارد‌سازی شده انجام می‌شود.

خدمات تخصصی کار در ارتفاع آفتاب تجارت سامان  در محیط های شهری

بیشترین نمود این نوع کار در ارتفاع، در قالب خدمات شهری‌ای نظیر شستشوی نمای ساختمان پدیدار می‌شود. اما واقعیت این است که امروزه کار در ارتفاع در محیط شهری از محدوده خدمات خارج شده است. هرچند در کشور عزیزمان ایران، داربست استفاده بیشتری دارد اما واقعیت این است که داربست‌ها ناایمن مورداستفاده در کشور به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و روش اجرای داربست در ایران به شدت منسوخ شده است. در تصویر پایین، مهمترین روشهای نوین کار در ارتفاع را مشاهده می‌کنید:

آفتاب تجارت سامان به واسطه بهره‌مندی از تکنسین‌های مجرب و آموزش‌دیده در این صنعت، گام بزرگی ارائه در راستای خدمات تخصصی به مشتریان برداشته است

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات