پارک علم و فناوری خراسان در "بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار" خوش درخشید


پارک علم و فناوری خراسان توانست با حضور فعال شرکت های فناور و دانش بنیان، موفق به کسب عنوان "پارک شایسته تقدیر در بیست و دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور در سال ۱۴۰۰" شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ تعداد ۲۶ محصول در حوزه های مختلف تجهیزات و ماشین آلات صنعت نفت و گاز، تجهیزات پزشکی، ICT، فرهنگی و صنایع خلاق، توسط شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار ارائه شد.

از افتخارات بزرگ پارک علم و فناوری خراسان، کسب عنوان "فناور برگزیده کشور در گروه فنی و مهندسی در بیست و دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور" توسط دکتر انوشیروان فرشیدیان‌فر، مدیرعامل شرکت دانش بنیان طاها قالب توس است. شرکت طاهاقالب توس، یکی از شرکت های دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان رضوی است.

از جمله دستاوردهای پارک خراسان رضوی در این نمایشگاه، رونمایی از سامانه "های‌نت" با سطح فناوری هفت بود که توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و سایر مسئولین کشوری انجام شد. HI NET سامانه ای در راستای نگهداری و تعمیرات پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی، محصول شرکت دانش بنیان بهپویان امین منتظر، عضو پارک علم و فناوری خراسان رضوی است.

همچنین قراردادهایی توسط شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی در بازه نمایشگاه مذکور منعقد شد. قرارداد فروش "دستگاه پرکن دارویی با پمپ مغناطیسی" بین شرکت دانش بنیان آرون زیست طب پاژف عضو پارک خراسان رضوی و شرکت ایده آز طب به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال منعقد شد.

در ادامه شرکت دانش بنیان بهپویان امین منتظر موفق به عقد قرارداد "پیاده سازی فراسامانه هوشمند مدیریت شبکه توزیع گاز مشهد" با شرکت ملی گاز به ارزش ۶۳.۵ میلیارد ریال و همچنین موفق به عقد تفاهم نامه "دیسپاچینگ مدیریت هوشمند زنجیره تامین و توزیع محصولات کشاورزی" با سازمان تعاون روستایی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال شد.

از دیگر دستاوردهای ارائه شده شرکت های عضو پارک علم و فناوری خراسان در این نمایشگاه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • شیرهای توپی اوربیتRising Steam  مورد استفاده در صنایع نفت و گاز که شرکت صدرا ماهان پارسیان به عنوان تنها تولید کننده ایرانی این محصول شناخته می‌شود.
  • کلاژ پارچه‌ای که به وسیله آن، تولد عیسی مسیح به تصویر کشیده شده است.
  • هلپیکال، که یک سامانه تیکتینگ یا مدیریت درخواست با هدف ثبت، رسیدگی و مدیریت کلیه درخواست‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی است.
  • دو دستگاه AutoLab و دستگاه پرکن دقت بالا، محصولات شرکت آرون زیست طب پاژ که اولین نمونه های داخلی خود هستند.
  • پمپ‌ فشار قوی طبقاتی و فیلتر جداکننده آب شور از شیرین که برای اولین بار با درخواست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، به عنوان یک طرح کلان ملی تولید شده است.
  • GAOC-۰۹ در زمینه IIOT و در قالب اترنت صنعتی توسط شرکت دنیای هوشمند آوا ارائه شده است.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی "روش کاربردی سازی هوش مصنوعی در صنعت" توسط مهندس مرتضی تقوایی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهپویان امین منتظر در همایش همرسانی نیازهای صنعت گاز، در حاشیه این نمایشگاه نیز برگزار شد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات