از طرح توسعه تولید کنتورهای هوشمند شرکت دانش‌بنیان پویاک در نیشابور، بهره‌برداری شد


در آیین افتتاحیه شرکت دانش بنیان پویاک در شهرک صنعتی خیام و با حضور قائم مقام تولیت محترم آستان قدس رضوی، از طرح توسعه کنتورهای هوشمند تولید این شرکت بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از مرکز رشد فناوری نیشابور، طرح توسعه تولید کنتورهای هوشمند، به همت نیروهای جوان و نخبه بومی شهرستان نیشابور در قالب شرکت دانش بنیان پویاک و با حمایت و مشارکت آستان قدس رضوی به بهره برداری رسید.

در این مراسم که با حضور دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، معاون دفتر توسعه نظام‌های فنی بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی خیام برگزار گردید، دکتر مالک رحمتی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: برای حل مشکلات کشور باید اندیشه و مکتب "ما می‌توانیم" سرلوحه امور باشد و با اتکا به توان جوانان نخبه و دانشمند در این مسیر حرکت کنیم. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بازدهی اقتصادی قابل توجه طرح‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: قیمت کنتورهای هوشمند تولیدشده در این کارخانه، یک‌پنجم نمونه‌های اروپایی و یک دوم نمونه‌های چینی است و این نشان می‌دهد که می‌توانیم در کنار خودکفایی در تولید تجهیزات لازم برای مدیریت منابع آب کشور، در کاهش وابستگی و ارزبری نیز نقش مهمی ایفا کنیم.

معاون دفتر توسعه نظام‌های فنی بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، با اشاره به اینکه حجم آب تجدیدپذیر کشور در گذشته ۱۳۰ میلیارد مترمکعب بوده و اکنون به کمتر از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کرده است، کسری مخزن سالانه پنج میلیارد مترمکعب آب را نگران کننده دانست و توان تولیدی شرکت دانش بنیان پویاک را برای افزایش کارایی و بازدهی در این حوزه موثر و امیدبخش دانست.

در بخش دیگری از مراسم بهره برداری از کنتورهای هوشمند آب، مهندس یارمحمدی، مدیرعامل شرکت پویاک با اشاره به تاریخچه فعالیت شرکت و ضرورت مدیریت منابع با توجه به بحران های آبی پیش رو، به معرفی مجصول تولیدی این شرکت پرداخت و مشارکت و حمایت آستان قدس رضوی و اداره آب منطقه ای خراسان را در تولید و به بهره برداری رساندن این محصول دانش محور، موثر دانست و از ایشان قدردانی کر. وی همچنین  گفت: حدود ۶۰ نیروی جوان و متخصص در این شرکت مشغول به کار شده و سالیانه بیش از ۲۰هزار کنتور هوشمند توسط این متخصصان بومی تولید و به بهره برداری می رسد.

شایان ذکر ست محصول این شرکت دانش بنیان با هدف تامین بخشی از ابزار دقیق مورد نیاز صنعت آب به مرحله تولید انبوه رسیده و قادر است به صورت هوشمند دستور مدیریت مصرف آب را برای جلوگیری از اضافه برداشت و دستکاری با ارتباط با کنتور فهام یا سیستم قطع کن، اعمال کند.

گروه صنعتی سنجش ابزار پویای آینده با نام تجاری پویاک با هدف تامین بخشی از ابزار دقیق مورد نیاز صنعت آب کشور اقدام به تاسیس خط تولید ابزار دقیق از جمله فلومترهای مغناطیسی، پدل ویل، التراسونیک، سطح سنج و …. نموده است. کیفیت و تولید محصولات قابل رقابت با برندهای معتبر خارجی با تکیه بر توان دانش بومی از مهمترین برنامه های این شرکت است. کلیه محصولات این شرکت در آزمایشگاه های کنترل کیفی مطابق با استانداردهای روز جهانی تست و کنترل می گردند. در همین راستا این شرکت موفق به اخذ استانداردهای معتبری چون iso۱۷۰۲۵ ،iso۴۰۶۴ و imol شده است.

این شرکت دانش بنیان تنها تولیدکننده کنتورهای هوشمند در شمال و شمال شرق کشور و جزو سه شرکت تولید کننده این محصول در ایران است که مزیت آن نسبت به شرکت های مشابه، استفاده از توان بومی در تولید قطعات و کنترل مراحل مختلف تولید تا محصول‌ نهایی توسط این متخصصان می باشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات