عقد قرارداد با شرکت‌ملی‌گاز به ارزش ۶۳.۵میلیاردریال/ عقد تفاهم‌نامه با سازمان‌‌تعاون‌روستایی به ارزش ۱۰۰میلیاردریال


مرتضی تقوایی حسین‌زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک خراسان درخصوص عقد قرارداد‌های این شرکت در حاشیه بیست‌ودومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار، اظهار کرد: در بحث هوشمندسازی شبکه گازرسانی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ملی گاز ایران داشتیم. این قرارداد به مدت دو سال در پایلوت مشهد اجرایی خواهد شد. در نتیجه این قرارداد فرآیند گازرسانی در حوزه بهره‌برداری و نگه‌داری با استفاده از هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

وی افزود: فرآیند گازرسانی دارای شبکه‌ای بسیار پیچیده است. این شبکه با فشار بسیار بالا از هزار پوند به ۲۵۰ پوند، سپس ۶۰ پوند و نهایتا با فشاری معادل یک چهارم پوند وارد منازل می‌شود. در این فرآیند گاز رسانی هیدرولیک بسیار پیچیده‌ای دخیل است که آن را به شدت درهم تنیده کرده است. برای ایجاد این هوش مصنوعی ۱۷ تخصص در حوزه‌های مختلف با یکدیگر کار خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت بهپویان ادامه داد: این هوش مصنوعی می‌تواند در نهایت سیستم را به صورت DSS یا سیستم تصمیم‌یار در خواهد آورد تا به بهره‌بردارها کمک کند تا بالانسینگ فشار داشته و اشتراک‌های واگذار شده را براساس فشارهای واقعی واگذار کنند. همچنین با این روش میتوان کنترل‌های خراب را شناسایی کرده و بهره‌بری ساختار عملکرد تیم‌ها را افزایش داد. در این فرآیند بیش از ۱۰ هدف عمده دنبال شده است.

تقوایی حسین‌زاده تشریح کرد: زمانی که شبکه‌ها پیچیده می‌شوند و پارامترهای آن‌ها بالا می‌رود، حل کردن آن‌ها برای انسان آسان نیست. در روش‌های سنتی به این دلیل که کنترل تمام پارامترها مشکل است، افراد مجبور به انتخاب یک پارامتراز میان ده‌ها پارامتر خواهند بود. زیرا در یک آن واحد کنترل چندین پارامتر مشکل است. هوش مصنوعی با استفاده از ابزار قدرتمند ماشین می‌تواند بهره‌وری را بسیار افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: زنجیره تامین یکی از مهم‌ترین مباحث تعاون روستایی است. در زنجیره تامین هوشمند پیش‌بینی‌های بلند مدت یا کوتاه مدت در این خصوص که میزان مصرف در نقاط مختلف کشور به چه میزانی خواهد بود. از طرفی دیگر مبادی ورودی و تولیدی مواد اولیه مورد نیاز مانند تخم‌مرغ، مرغ، پرتقال و... داریم. از طرفی دیگر مبادی خروج و توزیعی کشورمان را نیز داریم. در این میان برخی حلقه‌های مفقود مانند انبارها برای ما مشخص نیست.

مدیرعامل شرکت بهپویان تصریح کرد: با این روش می‌توانیم این ساختار را با لحاظ حلقه‌های مفقود درنهایت به یک پیش‌بینی دقیق با میزان درست توزیع، انتقال و بدست مشتریان برسانیم. در این روش بازار، نیاز مردم و قیمت‌ها را حفظ کرده و از نوسانات بیش از حد جلوگیری می‌کنیم. در استفاده از زنجیره تامین هوشمند میتوان قبل از برخوردن به مشکل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد. آینده کشور بدون هوشمندی قابل تصور نیست.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات