تکنولوژی بایولیبل برای اولین بار در کشور توسط شرکت نانو تصفیه سبز اتفاق افتاده است


مدیرعامل شرکت نانو تصفیه سبز گفت: نانو تصفیه سبز با تکیه بر دانش، تجربه و با استفاده از تکنولوژی بایولیبل اقدام به طراحی تصفیه خانه‌ها و پکیج‌های هوشمند تصفیه فاضلاب بدون لجن و بوی نامطبوع نموده است.

سید احمد فاطمی نیا در گفت ‌وگو با روابط عمومی پارک علم ‌و فناوری خراسان اظهار کرد: شرکت نانو تصفیه سبز در سال ۱۳۸۹ با تکیه بر دانش و تجربه گذشتگان و تجربه ۱۵ ساله موسسان خود در زمینه استفاده از تکنولوژی بروز در طراحی و اجرای تصفیه خانه‌های بهداشتی و صنعتی تاسیس شد.

وی افزود: نتیجه این تجربیات و فعالیت‌ها ابداع فرآیندی است که در عین پیچیدگی، پیاده‌سازی فرآیند از سادگی هوشمندانه‌ای بهره برده است که حاصل آن طراحی پکیج‌های تصفیه فاضلاب، بدون نیاز به بهره بردار متخصص و با طول عمر بالا و ظرفیت هایی تا ۱۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز در یک ماژول قابل حمل است.

فاطمی‌نیا بیان کرد: این فرآیند فنآورانه توسط شرکت نانو تصفیه سبز با نام تکنولوژی بایو‌لیبل ارائه می‌شود که با توجه به عدم تولید لجن، بوی نامطبوع و همچنین مصرف انرژی پایین، به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی در دسته فناوری‌های سبز جای می گیرد. همچنین هیچ ماده شیمیایی در این روش استفاده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت نانو تصفیه سبز ادامه داد: مزایای دیگر پکیج هوشمند آکوا پک شامل عدم نیاز به کاربر ماهر و دائم، عدم تولید لجن مازاد، شوک پذیری در برابر نوسانات دمایی, بار آلی و هیدرولیکی، بهینه سازی فضای مورد نیاز، بهینه سازی مصرف برق است.

مدیرعامل شرکت نانو تصفیه سبز ادامه داد: تکنولوژی سبز بایو‌لیبل با تغییر در قواعد و روش‌های معمول موجود در طراحی تصفیه خانه‌ها و پکیج‌های تصفیه فاضلاب توانسته است نتایج شگفت انگیزی حاصل نماید. این تکنولوژی بر مبنای ۲ اصل حیاتی بنا نهاده شده است که علاوه بر کاهش مشکلات و هزینه های ساخت و راهبری سیستم ها، باعث بالا رفتن راندمان تصفیه و ثبات آن نیز می‌گردد. این دو اصل شامل هضم تمام موادتجزیه پذیر و آلی بجای جداسازی و یکپارچه‌سازی فرآیندهای بیولوژیک است.

وی اضافه کرد: نمونه‌ای از پروژه‌های انجام شده شامل تصفیه‌خانه فاضلاب فارم مرغ مادر شرکت نوید مرغ، تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه جوجه کشی فاز بک تا چهار، شرکت نوید مرغ،  تصفیه‌خانه فاضلاب آب برگشتی شرکت اسماک، تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه جوجه کشی شرکت گیل مرغانه، تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه جوجه کشی شرکت عشایر طالش، تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه جوجه کشی کشت و صنعت فتح خرمدشت، تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه جوجه کشی شرکت طیور بهشت، تصفیه‌خانه فاضلاب آب برگشتی پرورش ماهیان خاویاری مهندس عسگری شوشتر، تصفیه‌خانه فاضلاب آب برگشتی پرورش ماهیان خاویاری و پکیج  فاضلاب بهداشتی شهر بهبهان است.

مدیرعامل شرکت نانو تصفیه سبز تصریح کرد: این فرایند ابداعی برای اولین بار در کشور توسط شرکت نانو تصفیه سبز اتفاق افتاده است. در همین راستا حمایت‌های مالی و معنوی پارک خراسان شامل حال ما شد. همچنین پارک می‌تواند نسبت به معرفی این تکنولوژی به شرکت‌های آب فاضلاب، صنعت، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به ما کمک کند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات