اپل یک استارتاپ فعال در زمینه ساخت ابزار برنامه نویسی را خرید

اپل استارتاپ کانادایی Buddybuild که در در ایالت بریتیش کلمبیا واقع است را خریداری کرد تا ساخت اپلیکیشن برای iOS آسان‌تر شود.

به گزارش اکوسیستم، این استارتاپ در زمینه ساخت ابزار برنامه نویسی برای توسعه دهندگان اندروید و ios فعالیت می‌کند و قرار است که تیم بادی بیلد به تیم توسعه ابزار برنامه نویسی اپل به نام xcode بپیوندند. همچنین بادی بیلد موظف خواهد بود توسعه ابزار ساخت اپلیکیشن اندروید خود را تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی متوقف کند.

پیش از این خبر خرید این استارتاپ توسط شرکت اپل تائید شده بود و اکنون بادی بیلد نیز رسما روی وبلاگ خود آن را اعلام کرد، این استارتاپ نوشت: مفتخریم به اطلاع مخاطبان برسانیم که تیم بادی بیلد به گروه مهندسی Xcode از اپل ملحق شده است تا به این ترتیب ابزار برنامه نویسی فوق العاده‌ای را برای توسعه دهندگان ios فراهم کند. به همین دلیل امکان پذیرش کاربر جدید وجود ندارد و برنامه‌های موجود مرتبط با اندروید نیز از اول مارس سال جاری قابل استفاده نخواهند بود.

براساس آنچه این استارتاپ اعلام کرده است، تمام سرویس‌های ارائه شده توسط آنها برای iOS پابرجا خواهد بود. Xcode ابزار برنامه نویسی اپل است که برای آیفون‌ و مک بوک استفاده می‌شود. به بیان دیگر تمام اپلیکیشن‌های iOS و Mac، به کمک این Xcode نوشته می‌شوند. از اینرو اپل که گوگل را به‌عنوان رقیبی جدی و سرسخت در زمینه نرم افزار می‌داند، تلاش می‌کند که برنامه نویسان را راضی نگه دارد و بخش عمده‌ای از این رضایت به نرم افزار برنامه نویسی مربوط می‌شود.

بادی‌بیلد در سال ۲۰۱۵ میلادی راه اندازی شد و مدعی است که تنها ارائه دهنده ابزار جامع برنام ‌نویسی برای افراد غیر متخصص می‌باشد، این یعنی ابزاری که آنها ارائه می‌دهند این امکان را برای تیم‌های کدنویسی فراهم می‌کند که بتوانند در کدهای پروژه‌های بزرگ تغییراتی را به وجود آورند.

اگرچه شرکت اپل در جهت تقویت تیم برنامه نویسی خود Buddybuild را خرید، اما یکی از اهداف این شرکت از خرید استارتاپ فوق تضعیف توسعه اندروید می‌باشد. در مورد هزینه به خدمت گیری بادی بیلد توسط اپل تا‌کنون خبری بطور رسمی منتشر نشده است.

    نظرات